Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

16/11/2009

Idris hilang.. oh!

My oh my~*


FT rocks my world ;)

Sabtu lalu, saya pergi menyerbu Faizal Tahir (FT) di Central Park Avenue, abaikan hujan dan lencun badanku, saya berpuas hati dengan persembahan mantap FT. Sangatlah mantap Bencinta :) dan lagu-lagu MJ juga. Smooth Criminals pun layan~* Seronok bertemu Rockeinsteiners yang lain ~you rocks, babe tapi tak sempat nak bergambar, keadaan yang hujan membantutkan niat.


BenCinta ;) Awesome!

Dan, sangatlah happy ketemu Arpah, yang sangat bernasib baik telah juga ketemu FT pada malam sebelumnya. Hujan agak membataskan niat kami untuk habis-habisan berjoli sakan malam itu, namun tak ada perkataan lain yang mampu saya gambarkan betapa hebatnya FT malam itu :P [OK Mama Rock, sila hentikan cerita FT itu]


Nice meeting you, Arpah ;)

Kerana satu malam saya meninggalkan Idris dan Sophia didalam jagaan Abahnya, maka keesokan harinya saya telah berjanji pada mereka bahawa kami sekeluarga akan outing. Dan, dalam kebosanan, saya mengajak Encik Suami ke Pavillion. Encik Suami setuju sahaja. dan dia sendiri sudah lama menyebut-nyebut Tony Roma's kepada saya. Saya tidak membantah, saya juga masih teringatkan betapa enaknya rib combo disitu, yang dimakan bersama carolina honey. Oh my~*

Pada mulanya, kedua-dua Idris dan Sophia seperti behave, tapi keadaan itu tidak berpanjangan. Idris yang kebosanan mula menunjukkan taringnya. Di waktu itu juga, hidangan saya tiba. Kerana terlalu sayangkan Rib yang masih kepanasan itu (oh! bad me~*) Saya meminta Bibik mengambil alih tugas saya seketika 'Bibik, tolong bawa Idris pusing-pusing kat depan tu yer, saya nak makan sekejap,' dan tanpa banyak soal, Bibik akur. Saya, Encik Suami, Minmin dan Sophia meneruskan, merasai keenakan hidangan di Tony Roma's.



Di dalam hati mula dipagut resah. Berulang kali saya titipkan kepada Bibik seketika tadi, jangan ke mana-mana melainkan dikawasan berhampiran sahaja. Pada mulanya, Minmin secara sukarela bangun, meninjau ke luar. Saya masih di meja. Didalam hati mula terdetik perkara yang tidak enak untuk difikirkan. 5 minit berlalu, Minmin muncul. 'Takde pun diaorang, orang pandang kiri, kanan dan depan pun takde,' saya terpaku. Seketika. Kemudian saya bangun dan keluar mencari mereka. Pada Minmin saya minta dia tengok-tengokkan Sophia buat seketika. Anak itu tidak banyak ragamnya, saya umpankan sahaja dengan Apple Crisp dan dia begitu menghargai setiap suap makanan yang disuapkan kepadanya.


Phia the explorer ;)


Dari jauh, Encik Suami melambai kepada saya. Sesusuk tubuh dibelakangnya membuatkan saya seperti mendapat nafas kembali. Bibik dan didalam buggy merah itu dan Idris seperti biasa melihat-lihat sekeliling, tanpa rasa cuak atau ketakutan. Seketika, rasa marah datang membuak-buak didada tatkala terpandang Bibik yang tersengih-sengih cuma apabila Encik Suami menegurnya. Amarah saya semakin menggila tatkala Bibik seperti ingin tergelak apabila Encik Suami berkata-kata.

'Saya ke hujung sana, membeli kacang' itu jawabnya. Selamba tanpa rasa bersalah. Dan, selepas itu saya mengambil giliran 'berkata-kata' kepada Bibik. Tujuan saya membawa dia keluar makan ke Tony Roma's adalah semata-mata ingin mengalu-alukan dia ke dalam keluarga kami, tanpa prejudis, saya juga turut mengajak dia makan bersama kami, tidak kenyangkah dia memakan makanan yang berharga hampir 20% harga gajinya sebulan! Mungkin makanan itu terasa asing di kerongkongnya, tapi tolonglah ~* Eeeiii... Selepas saya berkata-kata, baharulah lega hati ini, namun selera makan saya sudah terbang hilang entah kemana. Sayang melihat makanan didalam pinggan giant itu, saya minta Encik Suami yang habiskan.


Berdiri dah separuh Mama :)

Idris saya peluk, saya cium berulang kali. Di pipinya, di kepalanya, dan saya peluk berulang kali tubuh kecilnya. Setiap kali saya peluk anak itu, setiap kali itu juga mulutnya tidak gagal menyebut nama saya 'mama' dan matanya memandang tepat ke dalam anak mata saya. Mungkin terkesan dimatanya kebimbangan saya seketika tadi, mungkin jelas sungguh kegelisahan itu wujud dimuka saya. Demi Allah, saya sungguh takut kehilangan Idris. Dia adalah nyawa saya. Sedikit sebanyak, apa yang berlaku seketika tadi memberikan saya pengajaran. Idris tak akan sesekali saya lepaskan sendirian lagi.


Takkan ku melepaskanmu~*

p/s: Minmin, terima kasih kerana meluangkan hujung minggu bersama kami. Nice to having you with us. Do come again.

7 comments:

Miss Layaleya said...

wah beshnya.. sib baik pnah tgk FT live, kalu x, jeles gak ni.. huhu..

kasroha.. kasroha.. nape la suka peningkan kpala cik puan.. bila la dia nk behave & paham apa yg org arahkan..

Min Min said...

kak put,
tq to accept me...
enjoy staying with u n family...
U all cheer up my weekends...

Deelira @ Deeliraz said...

br smlm sy benarkan anak sulong sy ikut maksu dia p kedai yg terletak kira2 300 meter je dari rumah.dorang balik lambat 10 minit dari sepatutnya.teruk sy berleter.risau!sy fhm kerisauan hati kak put tuh!

mamaaerish : said...

kalo eb pn akn cuak camtuh... mau tercabut jntg.... aduh amet2 touch wood2... mtk simpang la ... risaunyer....

puan.farah. said...

hai idris yang hensem..baeknya kak put blanje bibik. blanja farah la
=p

NaD said...

hai lahhh.. mesti ko rasa nak tepuk je bibik ko tu kan? hampeh betol siap bleh sengih2.

nasaoji said...

kecut perut saya!...