Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

04/07/2013

Efen. Cat. Dog.

Setiap kali dalam perjalanan saya membawa Lope ke Klang, kami sering melalui jalan menuju ke I-City, Shah Alam. Tatkala malam, pemandangan di I-City mengujakan. Setiap kali juga, Sophia akan terkagum. Satu malam, apabila Sophia sering meminta, Encik Bubu membawanya ke I-City. Tapi, sebab dah lepas midnight, memang I-City dah tutup. Jadi, kami hanya berpusing didalam kawasan sekitar sahaja. Adalah satu pintu gerbang kat situ, ada la seekor gajah berlampu. Jenuh cari gambar, tapi tak jumpa.  


http://tanjungmutiaratour.files.wordpress.com/2011/07/i-city.jpg
 Gambar lebih kurang macam ni la, tapi dalam bentuk seekor gajah.
Sumber: SINI.

Tiba-tiba Sophia cakap "E-fen" (Elephant) dan mula buat gaya macam gajah tengah dok sembur air ikut belalai dia tu. "Phia jadi E-fen" sambil ulang perlakuan yang sama. Saya dan Encik Bubu tergelak-gelak. Lucu melihat gayanya.

http://1.bp.blogspot.com/-TZjgV1B4VVY/UWvuRKecuqI/AAAAAAAAf_4/iyRL7FtZJaQ/s320/foto_gajah_asia.jpg


Saya: Kenapa Phia suka elephant?
Sophia: Sebab E-fen besar, kuat pastu boleh buat (sambil tunjuk menyembur air ikut hidung). 
*Cool sangat ke buat macam tu, duhai anakku?*
Saya: Elephant cantik ke?
Sophia: Cantik. Phia suka.
Saya: Tapi, colour dia tak pink.
Sophia: Mana ada efen calour pink. 

*HAHAHAHAH*


Kemudian abah dia menyampuk.

Encik Bubu: Kalau Phia elephant, Mama apa?
Sophia: Mama cat. *Jawabnya sepantas kilat*

Sambil buat muka comel macam Puss the Boot macam ni.

 http://aliceinreaderland.files.wordpress.com/2013/02/puss-gif.gif?w=400&h=320

Encik Bubu: *sambil gelak-gelak* Kenapa Mama cat?
Sophia: Sebab mama baik. Mama good. Mama cantik. 
*muntah kami satu kereta gelak. bodek Mama!*

Giliran saya bertanya.

Saya: Abah apa, Ya?
Sophia: Oh, Abah dog! *sambil buat gaya woof!woof! & paling tak tahannya, selepas woof! woof! siap ada terjulur lidah keluar macam dog buat*

HAHAHAHAHA.

http://1.bp.blogspot.com/-qTqnea1UwvM/TpCWdIoePOI/AAAAAAAAA-4/oiTmvtWdP88/s320/dog%2Bstudent-747546.jpg

Kalau saya Sophia cakap menyerupai cat sebab baik, good & cantik walaupun dia bodek tapi.. Abah? 

HAHAHAHA. 
I rest my case! 

;p

No comments: