Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

15/02/2013

Pepper Lunch

Semalam pegi ke Sunway Phyramid - temankan Encik Bubu nak hantar phone kat Samsung Service Centre. Alang-alang dah menapak ke sini, kami terus cari tempat nak dinner. So, saya yang pilih tempat. Yeay!

Saya pilih Pepper Lunch!

In case korang tak ada idea, apakah itu Pepper Lunch, meh saya tolong cakap. Pepper Lunch ni   asalnya datang dari Jepun, ala-ala fast food steakhouse & korang kena masak sendiri makanan korang di atas pinggan sizzling yang panas. Selection lauk pauknya ada banyak -- ayam, daging, salmon yang diserve dengan nasi, pasta etc. Cara masaknya, gaul semua sekali then makan. Wallahhh! Sedap.


Menu & harga

Bagi saya, kalau datang Pepper Lunch, confirm akan ambil beef curry. Agak lama juga tak datang. Sebelum ni, saya makan kat MidValley aje, ini kali pertama makan di Sunway Phyramid. Berbanding MidValley, outlet sini lebih best.


Ini kami makan. 

Sebab kami ni memang suka makan banyak-banyak, kami mintak upsize-- bayar 30% dari harga asal untuk tambah 1 portion daging & telur mata. 

Ini kami punya.


Sebelum.

Kat atas nasi tu, ada serbuk kari. Daging tu merah lagi, dipotong nipis-nipis. Ini sebelum kami mix tau. 

Dalam kadar seberapa pantas, kita kena gaul semua sekali masa pinggan ni panas.



Selepas.

Ini pulak, selepas di"masak" oleh saya ;)

Kalau korang nak sedap lagi, tambah sos-sos ni. 
Saya suka Honey Brown Sauce. 
Bila dimakan dengan daging. 
Ya Allah. Sedapnya~*




For more info & menu, sila click sini


No comments: