Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

15/02/2013

Jangan Menipu, boleh tak?


Kalau dah buat-- cakap la dah buat.
Kalau barang rosak-- cakap la dah rosak. 
Kalau tak tahu-- tanya.

Jangan sesekali...

Kalau dah buat-- cakap tidak.
Kalau barang rosak-- cakap bukan saya/tak tahu. 
Kalau tak tahu-- ko buat jugak!

Saya adalah simple orangnya. 
Tak garang sangat pun. 
Siap boleh bertepuk tampar dengan bibik-bibik yang lepas masa tengok tv.
I is cool
Tapi, tolong. 

Jangan menipu. 
Tak tahu dalam perkataan macam mana nak cakap. 
Menipu itu orang munafik. 
Menipu itu salah, tidak jujur. 

Walau dah diingatkan, setiap kali dia menipu-- saya tahu.
Sayangnya, bibik saya masih menipu.

Kalau tipu sampai sudah saya tak tahu lain cerita.
Ini, dia menipu dengan perkara ridiculous.
Menunjukkan betapa bodohnya dia.

Oh Bibik. 
Berhentilah menipu.
Tak ada apa ko dapat.
Melainkan dosa & amarah saya.

:(

3 comments:

Ma Ri Ni said...

Hi, saje nak tanya, kalau dpt pembantu rumah yg macam tu, terus kita nak berhentikan dia, macam mana yer dengan permit kerja yg dah kita buat utk dapatkan pembantu rumah? Hangus macam tu jer atau macam maa ya? Thanks

Puteri Nuur At-Terawis said...

Bila ambil dgn agent-- 3 bln pertama adalah percubaan. Boleh minta tukar.

NenetPenne (NP) said...

sakit hati kan dapt orang mcm tu... mcmlah kita tak tahu yang dia menipu tapi bila menipu pun masih lagi cakap tak menipu...terbaekkk laaa bibik mcm tu... :P