Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

21/01/2013

Setapak melangkah ke alam barzakh.

Hello 2013! Tajuk entri tak menahan. Macam entri misteri nusantara nih :P

Lama tak update puterism

Sepatutnya entri ini ditulis pada malam 18 Januari 2013, tapi sebab blogger tak dapat diaccess dirumah, maka hari ini baru mampu nak publish.

18 Januari akan menjadi tarikh yang sangat istimewa untuk saya sampai bila-bila sebab birthday saya ;p Kalau tahun-tahun sebelum ini saya akan bersungguh-sungguh nak redeem hadiah dari Encik Bubu, excited bila setiap kali buka FB, Twitter atau SMS ada orang-orang wish.

Tahun ni pun masih semangat macam tu (terima kasih u olls) tapi macam ada satu perasaan takut. Bila umur bertambah ni, saya takut mati.

Janji Allah, mati itu pasti. Bila sampai masanya, tidak akan terlambat sesaat pun. Saya takut mati sebab saya tahu saya banyak dosa. Banyak tanggungjawab yang masih belum diselesaikan terutamanya tanggungjawab saya kepada Lope dan banyak juga hutang piutang disekeliling untuk dijelaskan. 

Setahun umur meningkat, setahun lagi saya menghampiri alam barzakh. Ini adalah peringatan untuk diri sendiri. Bila saya tulis macam ni, ada beberapa teman yang panggil saya Ustazah Put ;p Alhamdulillah. Manalah tahu, berkat disebut-sebut saya akan menjadi ustazah nanti.

Wishlist untuk tahun 2013.

- menjadi anak/isteri/ibu yang baik untuk Cik/Encik Bubu dan Lope & Obiya.

- solat diawal waktunya terutamanya subuh dan fardhu zohor (kalau kat office asyik lewat memanjang.

- belajar menjadi lebih sabar terutamanya dalam mendidik anak-anak.

- dikurniakan rezeki yang melimpah ruah agar tidak mempunyai halangan untuk memberikan pendidikan/rawatan terbaik untuk Lope & Obiya.

- usaha perlu dilipat gandakan untuk melihat Lope berjalan sendiri. 
(wish ni berada dalam list since tahun 2008. In sha Allah dengan izinNya Lope mampu).

Untuk meraikan saya bertambah umur setahun, saya hanya minta Encik Bubu bawa saya ke mana-mana chinese restaurant aje. Tekak asyik teringin nak makan chinese food ajo. Terbayang-bayang dim sum yang sedap tu. *meleleh air liur*


Terima kasih Encik Bubu.
Terima kasih family & friends yang wish birthday.
Terima kasih kerana mengingatkan saya, alam barzakh itu semakin menghampiri.

Terima kasih. 
Much obliged.
Syukran.

Version 3.1 successfully installed!

:)

1 comment:

rabitah hati said...

semalam terpikir pasal mati. mcm mna nnti kte sorang2 dalam kubur. mak ayah pun xleh teman. terus meleleh air mata sbb takut. dosa bertimbun. amalan x seberapa.dosa dengan Allah, dosa dgn manusia especially mak ayah.