Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

13/12/2012

Stress!

Rasanya macam baru je lagi bercuti tanpa gaji, tapi sebenarnya dah almost 4 bulan. Itu bererti, it has come to an END.

Stress!

Bila ingat kena bermula bekerja semula, mulalah serabut kepala nak fikir. Dah tak ada sesi terapi 3-4 kali seminggu untuk Lope. Dah tak ada peluang untuk anak-anak bangun pagi dan suara pertama yang diaorang dengar adalah suara Mamanya. Paling stress nak fikir, sampai ke saat ini, saya tak tahu lagi ke  mana harus ditinggalkan Lope.

Sepatutnya kami ambil maid, tapi ya Rabbi. Nak dapatkan sorang maid, kena bayar paling murah RM8K seketul, lepas tu tak confirm lagi boleh masuk ke tak. Katanya, maid dari Indon dibekukan buat masa sekarang ni. 

Stress!

Sebab rasanya nak dapat maid tu sangat kabur, makanya saya mula google sana sini. Saya mencari taska yang sesuai untuk Lope dan bukannya senang. Dalam Putrajaya/Cyberjaya ni tak ada. Susah nak jumpa taska yang boleh terima Lope. Ada beberapa taska/special needs centre yang saya google. Kebanyakkannya di area Subang Jaya/Shah Alam dan Petaling Jaya. Agak tidak praktikal untuk saya berkejar ke sana pada waktu pagi dan patah balik ke Putrajaya, Tidak praktikal dari segi masa, tenaga dan RM. 

Stress!

So, sekarang ni.. saya perlukan seorang pengasuh yang mampu datang setiap hari ke rumah saya. Kenapa saya memerlukan orang menjaga Lope di rumah kerana rumah ini dihias sesuai dengan keperluan Lope dari ruang santai hinggalah ke toilet. Paling penting, dia juga dah tahu selok beloknya. Dia tahu di mana harus dia bangun berdiri, dimana tempat bahaya dan di mana fave. spotnya untuk tidur.

WANTED!
PENGASUH UNTUK LOPE
Lokasi: Presint 14, Putrajaya.
Job Description:
* Hanya perlu pastikan keselamatan Lope
* Menukar lampin bila perlu
* Pastikan Lope berada dalam keadaan bersih
* Suapkan makan (makanan akan disediakan cuma tolong panas dan suap)
* Bekerja dari jam 8am - 6pm , Isnin hingga Jumaat
* Gaji minimum RM600.

Berminat? Email me puterinuur@yahoo.com.

Budak yang perlu dijaga :)

1 comment:

Ma Ri Ni said...

semoga awak dapat orang untuk menjaga anak awak secepatnya. Sy dapat rasakan kerisauan awak :(. Semoga dapat orang yang baik yer, yg ikhlas menjaga anak, sebab menjaga anak istimewa agak lain siket pendekatannya....