Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

21/11/2012

Hug me, no?

Minggu lepas, Cik datang dari Kelantan. Datang seminggu je dengan CC anak beranak, pusing KL kat rumah anak-anak yang rindu gile kat Cik. Sempat la Cik tido kat rumah semalaman. Bila Cik datang ke rumah, tumpuannya mestilah pada cucu-cucu dia yang 2 orang itu.

Saya agak tertarik bila Cik highlight yang Lope "membenarkan" dia dipeluk oleh Cik secara aman. Baru saya perasan, 'perasaan' itu ada pada Lope. Untuk makluman, selama ini Lope memang tidak suka dipeluk dan ini adalah salah satu lumrah anak autis. Selalunya apabila dipeluk, Lope akan menolak dan cubaan melarikan diri tapi akhir-akhir ini Lope membiarkan dan memandang wajah orang yang memeluknya.

Seperkara, hanya orang yang dia familiar sahaja yang dia akan peluk. Ibu/bapa saudara & sepupu-sepupu selalunya tidak ada masalah. Tapi kalau dengan orang yang Lope tak kenal atau jarang bersua, anak mama akan sombong dan menolak untuk dipeluk.

Specialnya bila saya yang memeluk Lope.

Responya dengan penuh senyuman manis di wajah, gelak ketawa yang berpanjangan dan Lope akan membalas pelukan mama sambil kemudiannya menarik rambut mama sekuat hati atau cubaan menarik spec.

Bagi saya ini sweet :)

Sweet sebab Lope peluk Mama balik. Abaikan rasa sakit rambut kena tarik atau spec yang terpelanting jatuh, apa yang penting Lope tidak "sedingin" dahulu.


Okey. Itu aje. Hari ni tak boleh tulis panjang sebab super pack kena uruskan beberapa hal yang super urgent. Nanti ada masa, saya update lagi. Banyak benda nak report pasal Lope kat blog ni. Rasanya, cuti ini sangat berbaloi untuk saya dan Lope :)

Till then, take care. 

No comments: