Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

31/07/2012

Eczema & Tabloq - Ini Testimoni Saya :-)

Saya rasa terpanggil juga nak share gambar Lope yang latest mengenai eczemanya bila ada beberapa orang yang jumpa Lope cakap "eh, elok dah kulit Lope?" Baru saya teringat yang saya pernah post kat blog mengenai Lope dan Eczemanya yang kronik - merah, berair dan gatal. Kalau nak tengok check balik, tengok kat entri-entri ini:



Lepas tu, saya tengok gambar-gambar Lope masa kulitnya teruk dulu. Masya-Allah! Kesiannya.

Ini semasa stage paling teruk. Ada masanya sebab Lope tak tahan gatal, dia garu sampai luka dan berair :(


Ini pulak masa dah tahan skets selepas saya gunakan Tabloq.

Sebelum ini, saya banyak memberikan Lope cream sapu yang doktor bekalkan. Bila saya google balik, rupanya untuk kesan jangka panjang ianya tidak elok. Selepas itu, saya bertukar kepada Egyptian Magic Cream (EMC) tapi bila sampai beberapa ketika, kulit Lope menjadi gatal jugak. Reasonnya - EMC terlalu melembapkan.

Saya bertukar kepada Tabloq kerana kandungan semulajadinya, produk tempatan dan murah dan senang untuk diperolehi. Tabloq juga senang untuk digunakan. Campurkan dengan air dan oles pada pipi Lope. Pada mulanya dia akan marah dan mengelak tapi disebabkan Tabloq "sejuk" maka dia akan okey.

So, selepas lebih 6 bulan menggunakan Tabloq, inilah hasilnya.


Gambar ini diambil 2 bulan lalu. In case nak tengok dengan lebih dekat lagi kulit pipi Lope ibarat tulus mulus baru tumbuh new skin =p


Berbezakan dengan gambar kat atas tu. :-)

So, itulah cerita produk Tabloq yang saya gunakan ke atas Lope. Sekarang ni, kulit Lope dah okey, jadi saya guna sekali sekala sahaja ikut keperluan. Kalau ada yang berminat nak order Tabloq dengan harga yang rendah berbanding mana-mana tempat jual, silalah tengok kat side bar sebelah kanan blog ni. Ada 6 pakej untuk dipilih.

Sekian, terima kasih.


No comments: