Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

01/06/2012

Hotel Seri Costa, Melaka




Last 3 weeks kami satu family pergi ke Melaka. Pergi atas urusan kerja dan sambil-sambil tu bawa family sekali. Trip ke Melaka dari Putrajaya takdelah jauh sangat. Takat 1.5 jam je driving. Hotel Seri Costa ni kalau korang nak tahu details boleh klik SINI.  Pada mulanya, kami tak bercadang nak adakan kerja di Melaka, tapi memandangkan last minute, maka kami gasak juga ke Melaka.


Lokasi



Sesuai dengan tajuk entrinya, meh saya promote sket Hotel Seri Costa, Melaka ni. Hotel ni 3 stars aje tapi pada pandangan saya especially keluarga, hotel ni sesuai la untuk orang-orang yang datang memang nak melawat Melaka. Kedudukan hotel ni yang hanya 5 minit saje dari Dataran Pahlawan tu memang sesuai. Tambah plak, malam kami sampai tu, kat area hotel ni ada pasar malam. Ok, saya suka pasar malam tu sebab macam happening aje. Tambah lagi suka sebab ada beca berhias yang warna warni siap ada lampu bagai. Tapi Encik Bubu tak kasi naik sebab dia cakap kesian pakcik-pakcik tu nak kayuh bawak saya :P Okeyyyyyyy, fineeeeeeeeeeeee.


Berbalik kepada tajuk entri, saya dibawa melawat kepada beberapa buah bilik penginapan. Walaupun hotel ni macam shop lot aje, saya selesa kat sini dengan harga yang ditawarkan. Saya ambil bilik deluxe aje. Okeylah untuk saya dan 2 orang budak kecik. Namun, kurang selesa sebab ada bibik. Eheh. So, next time kena amik family room tau.

Sumbangan Tapak Warisan UNESCO


Makluman tambahan, bila check-in kat sini atau mana-mana hotel di Negeri Melaka, mereka akan minta bayaran sumbangan untuk UNESCO World Heritage sebanyak RM2-RM3. Baru saya tahu, rupanya status tu boleh beri kerajaan tempatan untuk collect sumbangan. Apa itu Tapak Warisan UNESCO? Oh, sila baca di SINI. 


Scratch Parking


Masa check-in juga, diaorang akan bagi tiket parking yang macam gores dan menang tu. Nasihat saya, silalah gores dan letak kat atas dashboard dalam kereta sebab kami kena saman sebab tak buat :p Kalau korang nak tahu lebih banyak pasal sistem letak kereta kupon ni, sila baca kat SINI.


Bilik Penginapan

Berbalik kepada tajuk entri (sekali lagi), Jom saya kongsikan beberapa gambar Hotel Seri Costa, Melaka.


 Lobi
Ini bilik Deluxe. Atas katil ni Obiya tengah test katil. Pantang jumpa katil, terus dia cakap Nak Jump!

Suka sebab dia kasi kerusi yang boleh dikorbankan masa mandikan Lope. :P

 Deluxe for twin occupancy

 Bath tub - untuk bilik suite sahaja

 
Family room

Makanan



Saya sempat breakfast dan lunch kat sini. Bagi saya, chef kat sini memang pandai masak sebab kena aje dengan tekak saya. Saya suka gulai tempoyak yang chef dia masak. Awesome. Ingatkan orang Pahang je pandai masak tempoyak ni ;)


Spa




Perkhidmatan Spa dan Massage disediakan. Kalau tak silap saya, massage boleh panggil datang bilik. Weeee.


Harga Hotel




Habis cerita pasal Hotel Seri Costa, tak sah kalau datang ke Melaka tak makan ni.


Otak-otak

Udang


Tempat korang nak pergi try, silalah pergi ke Medan Ikan Bakar Alai. Saya hari tu makan kat sini.



So, kalau nak ke Melaka. Saya suggest kalau korang nak stay kat Hotel Seri Costa ni okeylah.

 Rating saya :
7.5/10

3 comments:

Alin Marlini said...

menarik jugak hotel ni...ada kolam tak?hehehe

:: puterism :: said...

Alin,
Takde. Dia macam kat shop lot je,

Kak Tie said...

rasanya kalau bawak family akak lebih selesa duk homestay