Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

09/02/2012

Entri terbuka untuk awak

Awak,
Rasanya macam baru je saya kenal awak.
Kenal awak melalui telefon sebab Aboh saya suruh call.
Lepas tu dengar suara awak macam suara orang tua. Ngeee.
Lepas tu, awak selalu call/sms.
Awak tanya itu ini.
Lepas tu, jumpa awak pertama kalinya kat bawah pokok kat tepi FASM tu.
Awak pakai spec bulat macam Harry Potter.
Masa tu kulit awak putih kemerahan. 
Dalam hati saya cakap, 'eceh, jambunya mamat ni' :P

Awak,
Kita kenal sebulan je, awak terus nak jumpa Cik & Aboh saya.
Masa tu, dalam hati saya, mamat ni gile ke apa.
Tapi, lepas saya fikir balik, saya happy sebab awak ikhlas dengan saya.
Masa tu, saya cuak. Tak pernah saya bawa lelaki jumpa parents.
Masa tu, saya tak tahu nak cakap kat sape. 
Saya takut nak cakap kat CC sebab dia garang :P
So, saya citer kat Yong la pasal awak. Nasib Yong sporting. 
Yong cakap, suruhlah dia datang rumah jumpa Cik & Aboh.

Awak,
Masa first time awak datang rumah, mesti awak tak tahu macam mana saya rasa.
Malam sebelum tu, saya dah tanya Aboh saya. 
Aboh saya cakap biar dia screening dulu.
Eheh! Masa awak datang tu, Husnil ajelah yang tahu.
Masa dengar suara awak yang macam halilintar memecah bumi tu, hati saya kecut.
Saya takut Cik marah. Eheh! Saya tak pernah cerita pasal budak lelaki dengan Cik :P
Lepas awak balik, saya tak berani tanya Cik.
Tapi saya tanya Aboh saya. Aboh saya memang cool.
Aboh cakap "Okey, approved!"
Dalam hati saya, Allah je tahu betapa leganya :')

Awak,
Malam tu, Cik cakap kat saya.
Kalau betul awak ni suka saya nak buat jadi serius, esok kena jumpa board yang kedua.
Eheh! Board kedua tu refer pada nenek saya. Saya panggil dia Ummi.
Sekali lagi hati saya macam apanya berdebar.
Macam saya pulak nak pegi jumpa mak mertua. Opps!
Esoknya, awak pegi dengan confident aje.
Awak nampak cool tapi saya tahu dalam hati awak berdebar :P
Alih-alih, jumpa board kedua pun dia kasi blessing juga.
Masa tu, saya rasa macam bertuahnya sebab awak yang saya suka direstui :')

Awak,
Those were yesteryears sangat, kan?
Saya ingat lagi, saya penah ada keraguan nak terima awak.
Saya tanya Aboh saya, sehari sebelum kita bertunang.
Betul ke, keputusan saya nak terima pinangan awak ni.
Bertunang bererti dah kena chop.
Aboh cakap bercinta bertahun pun, tak semestinya kawin.
Kadang-kadang, bila dah lama kenal, naik boring pastu break-off.
Ada juga, kenal sekejap lepas tu kawin sebab rasa sesuai.
Itu semua memang sudah Allah tulis.
Sebagai manusia, jodoh di tangan Allah.
Siapa dan bila hanya Allah menentukanNya.
Jodoh patut dicari. Bila dah jumpa rasa sesuai, keep on berdoa.
Minta Allah bukakan jalan. Minta dipermudahkan, minta dirapatkan.
Jika dia yang Allah tulis di Luh Mahfuz, maka dialah.

Awak,
Masa tu, saya rasa aman sangat dengar apa Aboh cakap.
Saya kenal awak sebulan lepas tu terus bertunang.
Saya bersyukur sebab kita datangnya dari susur galur yang sama.
Makanya keluarga saya tak payah tanya dari mana asal usul keturunan awak.
Sepanjang kita bertunang, barulah saya tahu macam mana rasa long distant relationship.
Awak kat UK dan saya di Terengganu. Saya menangis macam orang sewel tau :P
Nasib baik kita bertunang 4 bulan aje.
Bulan 2 tahun berikutnya, kita pun kawin. Yeay!

Awak,
Bulan 2 tahun berikutnya itu adalah hari Ahad lepas.
5 Februari 2012 genaplah kita jadi suami dan isteri untuk tempoh 8 tahun.
Dalam tempoh 8 tahun tu, macam-macam rasa dah kita rasa.
Suka, tak suka, menangis, tak menangis, ketawa, tak ketawa.
Kalau part menangis, saya sorang je nangis sebab awak kan macho.
Tapi, semua tulah yang matangkan saya. 
Tempoh 8 tahun tulah yang buat saya hidup bukan untuk diri sendiri saja.
Hidup saya hari ini adalah untuk awak dan untuk Lope & Obiya.

Awak,
Saya sengaja post entri ni lambat-lambat. 4 hari selepas the actual date.
Sebab awak awal-awal dah gelakkan saya.
Cakap saya akan tulis jiwang-jiwang dalam entri untuk 5 Februari 2012.
Jadi saya biar je saya tak tulis entri jiwang-jiwang hari tuh.
Geram dengan mulut awak tuh :P
Tapi, saya nak jugak tulis kat sini, sebab kat sini saya abadikan perasaan saya.
Saya tulis entri ni sebab saya sayang awak sama macam 8 tahun dulu.
Eh! Tak! Tipu sangat. Mana ada sama, tapi lebihlah!

Awak, 
Kita masih hijau, 8 tahun masih bertatih sama-sama.
Masih sama perasaan saya masa dengar dan tengok awak buat kali pertama dulu.
Mungkin bila dah 8 tahun ni, suara dan rupa awak pun dah memang lain.
Tapi, awak tetap orang yang sama saya kenal 8 tahun dulu.
Tak kiralah lepas ni awak pegi buat plastic surgery jadi muka macam Lee Min Ho pun.
Awak tetap orang yang saya kenal 8 tahun dulu.
8 tahun dah saya belajar mengenal awak.
8 tahun jugaklah saya rasa masih banyak pasal awak saya kena belajar.
Pfttt! Bilalah saya nak pandai ni? :P
Kena belajar lama-lama pun takpe. Saya rela. Demi awak.
Tapi kalau saya silap dan masih tak faham, ampunkan saya ye.

Awak,
Perasan tak kenapa saya tak mention siapa nama awak? Ngeee.
Tak yah lah susah-susah mention kan, sebab awak tetap awak. 
Happy belated 8th wedding anniversary, dear hubby.
Saya doakan Allah kukuhkan ikatan kasih sayang kita berdua.
Temankan  saya sampai tua, meniti perjalanan hidup kita yang adventure ni.
Mana tak adventurekan, 5 tahun jadi parents, anak kita takleh berjalan lagi. Ngee.
Okey, sila ketuk kepala saya :P


Awak,
Kalau saya tulis saya sayang awak pun, awak dah tahukan saya sayang awak.
So, saya tak tulislah saya sayang awak. :-)
8 tahun dan marilah kita bersama menunggu dan menempuh angka itu bertambah.
Sebelum saya habiskan entri terbuka untuk awak ni, inilah dunia saya ;-)


Masa saya kenal awak dulu, inilah orangnya.
We are all taken!
8 tahun dahulu ;-)
Masa first time upgrade status jadi parents xoxo



Masa tengah mengandungkan Obiya. 
Gambar ni diambil pada 4/2/2009 - sehari sebelum anniversary kami ke 5 ;)
cinta hati kami 

9 comments:

deelira@deeliraz said...

so sweet..
semoga kekal selamanya..
semoga satu hari nnt, lope boleh berjalan mcm kanak2 lain ye :)
may GOD bless you all

eima said...

happy anniversary kak put n hubby

Misya Idris said...

i am very blessed to be in this history, ingat lagi naik bas ke kelantan dgn min dgn arif for your big day..

sekejapnya masa berlalu kan kak put..

all the best for you, may allah bless you with happiness..

sayang kak put!

jie said...

SWEET!!!! happy belated anniversary put. Moga Allah kenankan semua doa awak sekeluarga ;) amin.

Mama Likha said...

happy belated anniversry to mama put !! semoga bahagia bersama hgga hujung nyawa berdua bersama yer... amin..

Syahida said...

put, i feel u..Happy3x anniversary! :D

Pnut said...

happy anniversary...
moga kekal sampai syurga...

LiErOSe~QiEmi said...

adeiii sampai ke hati terase ikhlasnye ucapan ni... sweeet sangat kak put... moge kak put sekeluarga dilimpahi rahmat dan bahagia hingga akhir hayat...

NenetPenne (NP) said...

entry yang sungguh sweet..
tetiba rasa sedih dan terharu...
u annivesary yang ke 8
i pulak sampai 8 tahun je kahwin...