Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

31/01/2011

Have you met my daughter recently?

No?

Let's meet my Sophia Iskandar ;)

She is my sweetie-pie :*

.
.
.
.
.

Ini adalah scene tiru gaya model shampoo kat TV


Ini pula tiru gaya Mama buat terkejut. Bezanya Mama tutup mulut, tapi dia salah budget letak tangan jadi tutup hidung sambil sebut "Oppps" *gelak guling-guling*

.
.
.
.
.
.

Ini pula gaya gadis pingitan yang ayu dan cun melecun tersenyum sipu malu-malu

.
.
.
.
.

Ini adalah Sophia Iskandar yang biasa anda jumpa ;)

.
.
.
.
.

Ustazah Sophia *insaf*


.
.
.
.
.

Gaya favourite Abahnya. Ala-ala Fazura dalam Pisau Cukur

Selamat Hari Wilayah!


29/01/2011

Aku ada kamu :)

Sabtu datang lagi. Yieha!

Hari ini adalah hari bermalas-malasan dirumah. Kalau 2-3 hari sebelum ini saya sibuk memulakan hari sebelum subuh kerana Sajian Dari Dapur Puteri beroperasi, tapi hari ini saya sekadar memilih untuk bersantai. Indahnya pagi tanpa perlu terburu-buru ke pejabat dan indahnya pagi kerana dapat merenung dan mencium wajah anak-anak saya yang masih lagi lena.

Saya bersyukur dengan apa yang saya ada hari ini.

Saya tidaklah mempunyai rumah besar dan wang yang berpuluh juta namun saya bahagia kerana saya dikurniakan dengan kelurga yang saya menyayangi saya walau tak pernah sekalipun Cik, kakak-kakak dan abang-abang saya cakap dia sayang saya, tapi saya tahu dia sayang saya. *sila meroyan dan perasan*

Hari ini, adik bongsu mereka yang mempunyai size fizikal lebih besar dari adik beradiknya yang lain is happily married and blessed with two kids. Hampir 8 tahun mendirikan rumahtangga, saya dikurniakan 2 orang cahaya mata. Lope 4 tahun dan Obiya 2 tahun. Sepasang anak yang melengkapkan seri rumah tangga kami. Dianugerahkan Lope adalah sesuatu yang tidak pernah saya bayangkan namun bersyukur kerana saya sendiri tidak menyangka saya akan menjadi seperti saya pada hari ini. Tanya sahaja pada Cik atau adik beradik saya, anak/adik bongsu mereka ini adalah seorang yang sangat spoil dan manja dan juga garang dan juga dalam masa yang sama sangatlah gila-gila orangnya.

Be in my shoes, I'm sure you will did it even better sebab tiada ibu yang ingin melihat anaknya tidak sempurna dan apabila itu terjadi, seboleh mungkin dia akan memperbaiki keadaan kerana seorang ibu inginkan yang terbaik untuk anaknya.

Dan, itulah yang cuba saya lakukan selagi saya mampu. :)

Ini mak dan ayah saya, orang yang bertanggungjawab membawa saya ke dunia ini. Terima kasih Aboh, walau Aboh dah tak ada kat sini bersama saya, kasih sayang Aboh selama 25 tahun menjadi Aboh kepada saya masih mekar terasa. Tidak perlu saya menzahirkan dengan kata-kata kerana ianya hadir di dalam hati. Begitu juga dengan Cik, alhamdulillah Cik masih ada. Masih menjadi mentor kepada anak-anaknya.

Saya juga sangat beruntung kerana dikurniakan adik beradik dan keluarga yang sentiasa menyokong saya. Mungkin mereka sering membebel menegur itu dan ini dan mungkin apabila kena leter saya akan menarik muka empat belas serta merajuk tetapi di kemudian hari, saya mengambil kira semua pandangan kakak dan abangnya. Baik dan buruk yang mereka katakan adalah kata-kata yang paling jujur saya dengar dari mereka. Mereka menyayangi saya baik dan buruknya saya. Tidak kira apapun, mereka adalah darah daging saya. So, entry ini antara lain ingin menzahirkan rasa terima kasih kerana saya dikurniakan dengan 3 orang kakak dan 4 orang abang.

Ini adalah mereka. Hanya Uda yang takde dalam gambar sebab Uda dah kembali ke sana bersama Aboh. Korang nampak tak formulasi muka kami yang agak sama? Nampak tak? :)

Apa lagi yang boleh saya katakan, saya beruntung kerana saya punya mereka :)

28/01/2011

[Sticky Post] Berito baik untuk ore Kota Bharu!!

Entry kali ni ambo nak tulih dalam bahaso Kelate la plok. Mungkin tok ramai hok tahu, ambo ni anak kelahiran Kelate, so arini nak promote barang baik ko ore-ore Kelate kito hok selama ni ada masalah nak surfing internet.

Demo tahu ko gapo dio DiGi Happy tu? Meh nok royat cerito.

(OK, now tulis dalam bahasa difahami semua)

Kalau selama ni ada masalah bila nak surfing internet je, kesian sebab takde UniFi di Kota Bharu, maka trylah guna Happy Prepaid ni untuk korang update Facebook, Twitter or even blogging! Mudah sahaja, kalau korang ada RM1.70 maka korang boleh surfing sehari suntuk - unlimited!

So, jom cari kat kedai mana dia ada DIGI Happy Prepaid ni dan yang paling best juga, DIGI Happy Prepaid juga menaja pasukan kesayangan rakyat Kelantan - The Red Warriors!

Maklumat lanjut, klik sini:


Jom berinternet & jangan lupa follow saya di twitter juga!

21/01/2011

Faizal Tahir wish birthday saya?

Well, dream on! Bwahahahhaha :P

Suspen kan baca tajuk tu macam diva giler kot Faizal Tahir nak wish birthday dia bagai. Eh, hello ~* mana ada. Eh, ke ada? Eh, ke tak de? Bwaahahaha. Nak tahu? Baca dulu apa nak tulis ni. Jangan cepat buat spekulasi :)

Pernah tak saya cerita kat korang betapa saya bertuah kerana diberi peluang dan kesempatan mengenali mereka-mereka dibawah ini walau dalam entri sebelum ini saya sebenarnya sangat-SANGAT-sangat-SANGAT terkilan sebab diaorang buat bodo je pada 18 Januari ? Ada ke patut diaorang tinggalkan saya sensorang di hari special saya, kan? Masa tu, kecik hati sangat :P Al-maklumlah, orang tua kan, serius jugak la merajuk sampaikan bila turn diaorang wish belated birthday, siap cakap suh wish next year kalau diizinkan tuhan. Parahkan merajuk cam gitu gayanya :P

Eh, sure orang baca ni tak tahu lagi sape mereka yang kejam yang ignore saya di hari lahir yang ke - 2.9 kan? Meh nak tampal satu-satu gambar mereka yang tidak bertanggungjawab tu sampai membuatkan saya murka, mulut muncung-muncung dan buatkan saya check twitter/FB banyak kali pada 18 Januari 2011 yang dok cari diaorang!

Inilah diaorang. Haish, suka tau dera perasaan saya yang sensitip ni. Meh nak kenalkan diaorang kat sini, biar semua orang yang baca kat sini tahu yang diaorang ni bersifat kejam :P

Si Baju Hijau tu namanya Dr. Ariffa a.k.a Met
Si Baju Purple tu namanya Dyana a.k.a Mrs. Moneyt
Si specky macam saya tu namanya Abs a.k.a Unsangkarable
Si putih melepak tu namanya Asmak a.k.a Mak Tiri
Si sweet tgh salute ni plak namanya Kak Eja a.k.a Mrs. Chef
Si comel ni namanya Ahh Comey a.k.a Admin Tiket
Si gadis berbaju hitam tu plak Susue a.k.a Sushie
Last skali tu namanya Efie a.k.a Mot
(Paling last yang pegang budak tu Faizal Tahir a.k.a The Rockenstein)

Tahu tak kenapa diaorang sanggup lakukan kekejaman itu di hari jadi saya?
Sebabnya korang kena tengok penjelasan dalam video tu :)

atas sebab-sebab tertentu, video tu tampal kat sini selama 12 jam je :)

Sebenarnya ini adalah video yang diaorang tag kat saya di FB :) Terima kasih korang sebab susah-susah buatkan video ni yang KakPut rasa layak menjadi video terbaik 2011 :P Segala rasa sedih dan terkilan sebab korang ignore KakPut 2 hari lepas ibaratnya dah ditiup macam tu aje.

To:
Kak Eja, Abs, Asmak, Riff, Efie, Ahh, Susue & Dee

Sejujurnya KakPut tak pernah bayangkan macam mana kita boleh jadi macam ni. Kita cuma ada satu persamaan didunia ni yang korang sendiri tahu kenapa. Kita datangnya dari berbagai-bagai background, bentuk dan rupa tetapi alhamdulillah kerana yang satu itu, walau baru setahun kita saling kenal mengenali KakPut rasa macam dah bertahun kenal korang. Walaupun kita tak ada pertalian darah, walaupun kita berada jauh dan jarang berjumpa tapi sambutan ala-ala virtual ni macam best je walaupun video ni sampai lewat 2 hari tapi tak apa sebab sebenarya kalau korang tak hantar video ni pun, sayang KakPut pada korang tak berkurang walau seinci pun.

KakPut harap apa yang kita ada ini akan berkekalan sehingga bila-bila. KakPut selalu cakap pada diri sendiri, sekali KakPut berkawan, Kak Put berkawan sampai bila-bila, sampai syurga kalau boleh :) Terima kasih di atas video ini, paling best sebab ada BB sama-sama. The final part yang buat KakPut suka, dengan sajak, ucapan korang, hadiah-hadiah virtual juga. Oh, touching!

I love you, sisters!
I love you sampai syurga.

From KakPut with love.
21 Januari 2011 / 0240 hours

20/01/2011

Terima kasih

18 Januari akan menjadi satu tarikh yang istimewa untuk saya, kerana pada tarikh itu saya dilahirkan ke dunia ini. Terima kasih kepada Allah yang masih memanjangkan usia saya ke angka seterusnya. Terima kasih Cik dan tak lupa Arwah Aboh saya yang membawa saya ke dunia ini, seterusnya menjaga dan mendidik hingga saya menjadi manusia di hari ini.

18 Januari juga sangat istimewa kerana di hari ini, saya menerima banyak ucapan dan doa. Tanda ingatan dari keluarga/sahabat/kenalan juga saya terima bertalu-talu di Facebook. Ada juga yang menghubungi dan ada juga SMS/BBM. Terima kasih :)

Sebahagian daripada mereka yang membuatkan saya tersenyum dengan ucapan ringkas mereka namun jauh bermakna.









Dan, entry istimewa di blog mereka untuk saya :)

Namun ada juga yang kasi reverse psychology treatment di hari istimewa saya dengan buat-buat deactivate the whole day dan wish keesokan harinya ;) walaupun korang wish esoknya dan hilang sedikit serinya, Kak Put tetap sayang korang!

It was them :P

Terima kasih semua.

Ini adalah permulaan yang baik untuk saya dengan menggunkan version 2.9 dan berharap dengan versi ini saya akan menjadi semakin baik berbanding tahun-tahun sebelumnya.

18/01/2011

Ehem.. Ehem...


i just officially upgraded to 2.9 version.
welcome the new me!


17/01/2011

Pesanan buat sahabat yang masih sendiri

Pagi tadi, saya sedang berBBM dengan Encik Bubu, seperti biasa kami akan bergurau-gurau manja ala dinosour dalam erti kata lain, adalah yang nak gaduh-gaduh sikit. Saya tafsirkan situasi yang saya hadapi adalah satu situasi yang biasa untuk semua pasangan orang berkahwin. Mana ada orang berkahwin dan tak pernah bergaduh. Kalau ada, sila angkat tangan ye sebab saya nak tanya, korang kahwin tu dengan manusia atau robot.

Teman-teman saya yang belum mendirikan rumah tangga sering kali berkata indahnya kalau dapat kawin. Tambah indah bila perkahwinan yang terbina diserikan dengan anugerah cahaya mata. Saya tak nafikan semua itu adalah perkara yang paling indah terjadi dalam hidup saya. Namun harus diingatkan bahawa setiap yang indah ada juga disebaliknya.

Apabila teman saya melihat scene saya bergurau manja di BBM dengan Encik Bubu, ada yang kata 'takutnya nak kahwin' Well, saya cuma senyum. Bagi saya, setiap perkahwinan jika tidak diselang seli dengan satu pergaduhan kecil begini akan suram. Tiada warnanya. Bergaduh itu perlu, bertelagah juga perlu kerana dari sebuah kesilapan kita akan lebih mengenali pasangan kita. Namun perlulah secara hikmah, diakhiri dengan perkataan maaf dan kita akan merasa kemanisannya :)

Itulah adat sebuah rumahtangga. Berentakan seketika namun harus bijak mencari rentak untuk pulang ke pangkalnya. Sebagai seorang yang hampir 8 tahun bergelar seorang isteri, suka saya berpesan ini untuk semua:

Pertama
Jangan sesekali lupa untuk mengucap kata maaf kepada sang suami meskipun kita tahu kita tidak bersalah. Tiada gunanya kita sama menjadi api. Menawan hati suami bukan dengan kerasnya degil kita tetapi dengan kelembutan yang ada pada diri yang membuatkan hati suami cair dengan sendirinya.

Kedua
Walau sepintar mana kita, didepan suami kita bukanlah Albert Einstein. Kadang kala ada perlunya kita mendiamkan diri. Diam bukan bererti kalah, diam kerana tidak mahu kelihatan dungu bertekak mengenai perkara yang kita tahu benarnya. Lelaki akan tetap dengan egonya.

Walau pun saya menulis 2 tips di atas, saya bukanlah seorang isteri ideal :P ada masanya perasaan marah menguasai diri dan ada juga terlepas kata dan meledakkan kemarahan. Siapa kita jika tidak sunyi dari melakukan kesalahan, kan?

Apapun, saya berterima kasih kerana di sepanjang hampir 8 tahun melayari rumah tangga yang berliku ni, rasanya saya sudah merasai masam manisnya, saya faham kenapa orang tua sering berkata 'kami lebih dahulu makan garamnya' dan saya juga menerima teori Yong dan Kak Yan bahawa 5 tahun pertama adalah peringkat kritikal untukk saling mengenali.

Hasil saya sepanjang 8 tahun berumah dan bertangga. Insya Allah dari berempat, kami sepakat akan menjadi kelima dengan izinNya nanti.

Itu kerana kita sudah ditakdirkan bersamanya. Dari Loh Mahfuz lagi telah tersurat bahawa dia adalah jodoh kita. Sejauh mana perjalanan hidup kita bersamanya adalah ketentuanNya semata-mata. Mungkin jodoh yang tersurat sehingga ke hujung usia namun mungkin juga seketika cuma. Sebagai hambanya, berdoa untuk yang terbaik.

Namun, andai kata kata tersurat itu belum tiba, jangan dikhuatiri. Allah tidak akan menzalimi hambanya diluar kebatasannya. Tidak semua perkahwinan berakhir seperti yang dihajati dan adakalanya hidup sendiri itu lebih baik daripada berdua jika berdua itu hadirnya untuk menyakiti sahaja. Jangan sesekali merasa ingin berkahwin kerana tekanan daripada orang-orang disekeliling dan jangan juga biarkan orang menentukan jodoh kita kerana hanya kita sahaja yang akan melalui detik-detik bersamanya.

Menjadi seorang isteri kepada suami bukanlah semudah yang disangkakan. Jika di alam cintanya kitalah dewi, jangan mengharapkan pada keadaan yang sama apabila kita sudah mutlak menjadi miliknya. Oleh itu, untuk kesayangan hati saya yang masih sendiri, usah dibimbangkan. Saya mendoakan kesejahteraan buat semua. Kebahagiaan tidak semestinya hadir bersama cinta daripada seorang lelaki, kesempurnaan hidup juga tidak selalunya datang dari lelaki tetapi dari kasih yang satu.

Buat sahabatku yang masih sendiri, nikmati hidup kalian dengan sepenuhnya. Terokai alam semesta ini selagi mampu, tuntuti ilmu walau sejauh negara China sekalipun, timbalah seberapa banyak pengalaman, buatlah seberapa kerja gila yang korang nak buat pun selagi korang belum bergelar seorang isteri dan kemudiannya seorang ibu.

Dan saya, insya Allah akan sentiasa ada untuk kalian, kerana persahabatan yang satu menjalinkan kita semua. Seikhlas hati, kerana saya bakal menginjak kepada satu angka yang lain, saya sayang awak semua kerana menjadi teman saya dan masih disini kerana sebuah persahabatan.

Kenapa saya ada 5 entry pada 15 Januari 2011? Sebab saya adalah salah seorang peserta yang join Maxis Om Nom Nom Race!

Tajuk sedikit meroyan daripada biasa memandangkan kepanjangan ayatnya sehingga saya boleh buat sebaris ayat dalam entry. Lupakan semua itu, meh sini saya nak cerita apa yang saya buat setelah saya menjadi peserta dalam Maxis Om Nom Nom Race.

Mungkin bagi sesetengah orang yang dah pernah join treasure hunt, aktiviti macam ni biasalahkan tapi tak biasa untuk saya. Frankly speaking, ini adalah kali pertama saya join benda alah ini. Saya digandingkan dengan 3 orang ahli pasukan yang diambil secara random. Saya tak kisah sebab selain dapat tambah kawan baru, saya juga boleh kenal blogger lain juga.

Tak susah untuk saya mencari titik kesamaan dalam diri masing-masing. Mungkin kerana kami blogger. Kami juga suka makan dan kami juga suka menulis. Oh tak lupa, kami juga suka bergambar dan mengambil gambar. Banyak kan benda yang sama? So, kami yang diberi nama Nasi Lemak Pedas bergabung menjadi satu.

Pagi Sabtu itu juga saya korbankan masa untuk bersantai dirumah dengan Lope dan Obiya. Terima kasih kat Encik Bubu yang bangun awal-awal pagi dan menghantar saya ke Modestos, Capsquare. Kami perlu mendaftarkan diri selewat-lewatnya pada jam 8.30 pagi. Orang yang pertama saya hubungi adalah Ili Aisyah. Orangnya datang all the way dari Terengganu. Dia belajar disana. Kemudian, Simon pula menghubungi saya dan rasanya tak susah untuk dia spot dimana saya memandangkan saya 'senang' untuk dilihat :P Seterusnya, Mus yang datangnya dari Skudai adalah orang yang terakhir saya jumpa.

Encik Bubu saya yang tengah tunggu kami nak daftarkan diri. Encik Bubu hantar saya je tapi dia juga tak habis-habis ambil gambar dan share dekat BBM dan group dia.

Ini adalah car sticker yang kami perlu tampal di kereta. Saya suka gambar burger itu!

Ili Aisyah dengan T-Shirt yang kami dapat. Comel!

Saya pun nak tiru gaya Ili sambi pegang baju. Hek3!

Breakfast di Modestos sebelum memulakan acara.
Hash brown, baked beans dan scramble egg - my fave!

Itinerary kami - 5 destinasi semuanya.

Simon dan Ili Aisyah :)

Sebelum bermula acara, kami diberikan taklimat. Sekali pandang MC kat depan tu, ku rasa seperti kenal dia. Siapa ye.. siapa ye.. sangat familiar. Suaranya, wajahnya. Hmmm, masa tu ada sorang blogger dari kumpulan lain duk kat sebelah, saya tanya pada dia "Niki Cheong eh?" dia jawab "Tah, tak kenal" Haish, macam mana blogger picisan tak kenal famous blogger? Lalu saya tweet sendiri Niki Cheong nak minta kesahihan.

and, he really is!

This is him. MC-ing for the event :)

*sajer nak letak gambar ni sebab i simply love the tee. yes, we are the hunter!*

Niki again ;)

Briefing from the organizer. Kena dengar betul-betul :)

Selepas briefing, kami diminta untuk ambil laptop, broadband dan iPhone. Too bad, kami tak dapat pun iPhone4 cuma dia kasi GPS je *betul ke ni? - tak familiar dengan iPhone punya model*

Simon ambilkan iPhone

This is Nasi Lemak Pedas - without me :P
Diaorang tengah test iPhone sebab kami perlu install sendiri Maxis Finder301.


Ini pula demo tengah nak install. Korang nampak tak minah yang kat sebelah sana tu yang gambar dia tak berapa clear tu, terlindung tu?

Oh, yes, minah yang pegang mic tu. Macam Hanis Zalikha kan? Macam kan?

Lepas kami dah dapat semuanya- Laptop, broadband, iPhone pun dah siap install Finder301, kami pun diberi passport, Life Line dan Life Time.

Maka bermulalah tugasan pertama kami. Mula-mula agak kekok la kan. Diaorang dah start berlari-lari pegi kereta Simon. Me? Selamba je berjalan. Macamlah it make different pun. Btw, it is! Bwahahahha :P

Kereta Simon :)

Simon adalah seorang driver dan bagus juga merangkap seorang GPS yang bagus juga. Kami tak perlu bergantung harap dengan GPS dari iPhone sangat pun dia dah tahu jalan di Klang Valley. Bagus, kan?

Ini si Mus dalam kereta dok try lappy kami. Destinasi pertama adalah PJ New Town. Alahai Jujue, kawasan MQA tu, tempat yang kita dah pusing banyak kali dulu. Ingat? Lepas kami jumpa marshall, baru kami dapat clue ni.

Jawapan dia: Strawberry Fields!

Destinasi Pertama : Kafe Strawberry Fields

Terus kami pusing kat situ dan masa kami sampai, dah ada 2 group yang mendahului kami. Takpe, first time punyakan. Kami dapat makan. Yeay!

Kumpulan kami no. 3 dari 15 - kira okey la kan? :)

Mus dan Ili, first destination ni. Sampai-sampai je terus cari meja dah :)

Senarai harga kat Kafe Strawberry Fields.

Dalam Kafe tu masa kami sampai.

Air ni memang betul-betul menghilangkan dahaga kami.

Simon jadi model minum ais lemon tea.

Makan sambil blogging - heaven!

Ini makanan kami:


Sumpah saya suka hotplate ni. Mushroom banyak gila, daging ayam bersepah dan tak sampai RM10 pun. Nanti kalau korang ada keje dekat-dekat sini, sila singgah ye. Sangat berbaloi.


Oh tak lupa, ianya halal. Semua restoran untuk Maxis Om Nom Nom Race adalah halal. So, kami tak perlu bimbang yer.

Untuk pemanis mulut kami, ini adalah Sago Gula Melaka. Dimakan waktu sejuk. Ohh, sedap tak terhingga :)


Seterusnya, lokasi kedua kami. Ini cluenya. Mak aihhh, cuba korang amik clue tu dan type kat google search. Apa korang jumpa? Dekat-dekat dengan Bandar Sunway kan?

Pastu kena cari plak Mc Donald. Kami tersilap cari Mc Donald sebenarnya sampailah kami pusing kereta dan singgah di Sunway Phyramid punya Mc D. Kat dalam tu pun, kami hampir give up tapi nasib baiklah Ili nampak sorang crew tengah duduk rileks baca buku. Haish.. nasib kami baik sebab kami cari.

Destinasi Kedua : Tarbush Delicacies


Seriously, punyalah terceruk restoren ni. Kami dah hampir nak putus asa dah sebab macam tak logik kat dalam tu ada kedai. 2-3 kali tanya orang, baru kami jumpa. Simon datang lewat sket sebab dia parking kereta. Untungnya kami dilayan sendiri oleh pemilik Tarbush Delicacies ni.

Dah ada 2 group lain yang lebih pantas dari kami. Wah!

Passport kami - check in di tempat kedua.

Kami juga dapat ini :)
Terima kasih Tarbush!


Makanan kami :

meja kami :)

Hidangan Kumpulan Nasi Lemak Pedas :



Kami yang makan sambil ready nak blogging :)

Dekorasi dalam kedai ni pun saya suka.

Lampu yang tergantung ni sangat unik, macam ala-ala pelita.

Meja warna warni ni terletak di luar kedai kat smoking area. Malam-malam biasanya orang datang untuk bershisha. So sesape yang lepas ni kaki shisha maybe boleh try kat sini pulak.

Lukisan dinding orang yang sedang solat dan membaca kitab

Pemandangan di luar betul-betul menghadap ke arah Sunway Theme Park
Tengok vieww.. cantik!

Seterusnya selepas kenyang, untuk destinasi ketiga kami, inilah cluenya.

Kami try google dan lokasinya terletak di TTDI. Haish. Korang tengok si Mus tu, memang kami bawa laptop tu macam tu. Surf sepanjang masa.

Kami bergegas ke TTDI dan jangkaan kami meleset. Hampir sejam kami tersesat sebab GPS kami cakap di TTDI sebenarnya di Uptown. Haish!

Destinasi Ketiga: Sate Kajang Hj. Samuri


Kami adalah kumpulan ke-4!

Jujurnya, kalau saya nak makan sate, Sate Kajang Hj. Samuri would be the place to go kecuali kalau nak makan sate arnab.


Makanan kami apalagi - sate ayam/daging/kambing dan arnab.


Dekor dalam kedai.Ada gambar-gambar hitam putih. I like!

Kami blogging di kaunter bayaran sebab nak cari power point nak recharge lappy dan iPhone.

Help yourself ;)

Seterusnya, perjalanan kami semakin jauh. Clue keempat kami nun di Bukit Damansara. Cluenya juga di Mc Donald's!


Bila dapat clue, kami agak blur sebab kami tak nampak apa tulisan yang ditulis tapi kami main agak-agak aje sebab nampak ditulis something 'thai'. Selepas berpusing dan berpusing serta bertanya dan bertanya. Akhirnya, kami jumpa ini.

Destinasi Keempat : Restorai Thai Base

Kami tengah gigih nak dapatkan cop di passport Kumpulan Nasi Lemak Pedas.


Masa kami sampai Niki Cheong dah ada kat sini. I should tweeting you Niki :P

Hidangan di meja kami:

Done! Kami kenyang. Tom Yam super awesome!

Seterusnya destinasi terakhir seperti yang saya dan Ili cakap adalah di Bangsar Shopping Centre. Cluenya tertulis k1 Island. Bila kami google, rasanya macam tempat karaoke. Rupanya clue tu ada di Kaunter Information di BSC. Kami tak completelan clue itu tapi terus panjat level 3 untuk ke destinasi terakhir ini.

Destinasi Terakhir : Dancing Fish

Dibuka hanya untuk Maxis Om Nom Nom Race pada hari itu :)

Sejujurnya saya sukakan keramahan yang kami terima sewaktu kami tiba.






Makan, blogging, berborak, ambil gambar, makan lagi dan blogging lagi. I like!


Dancing Fish juga mempunyai dekorasi yang mendamaikan jiwa termasuklah dengan alunan muzik jazz yang sangat sempurna untuk menenangkan peserta-peserta Maxis Om Nom Nom Race yang sedang bertungkus lumus ini.


Kami makan dengan rileks siket, licinkan semua makanan di atas meja. Sebelum kami pulang, kami tak sempat ambil ais krim durian diaorang. Kalau datang sini, jangan lupa request ais krim durian. Brader yang ada rambut artis ni yang akan cop untuk kami.

Ili ambil chance bergambar. Sweet brader ni bila senyum :)

Passport kami yang lengkap :)

Seterusnya kami pulang semula ke Modestos, Capsquare. Masa ni saya dah tak keep track dah.




Sampai kat sini, kami dijamu lagi dengan dinner dan ada individual contest lagi - kami kena teka apa ada dalam makanan ni.

Teka apa ada dalam ni?
Potato, garam, gula, asparagus, tomato, cheese dah tu apa lagi? :P

Bila dah minum banyak kali baru terperasan logo yang ditulis kat gelas tu. Haish.. tapi jangan terpedaya, saya minum air bukan minuman keras ye.

Seperti dijangkakan kami tak menang apa-apa *bwahahhaha*

Tapi kami dapat satu pengalaman yang berharga serta makan dan blogging di kedai makan. Itu yang menyeronokkan kami!

Dapat kenal diaorang pun best!

dan, Niki Cheong juga!!!

Thanks Ili Aisyah ;)

p/s: ini adalah jawapan kepada beberapa orang yang tanya saya kenapa saya update status / tweeting pasal kedai makan saja - sebab saya adalah peserta Maxis Om Nom Nom Race!