Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

21/12/2011

Mari kita berdoa

Ehem, bila korang baca ni, anggaplah korang juga mendoakan ini untuk saya sekeluarga. Terima kasih kerana sudi membaca ;)

Bismillahirahmanirahhim

Ya Allah, tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang. Tuhan yang menciptakan langit dan bumi dan tuhan yang mengetahui kebaikan dan keburukan sesuatu perkara itu terjadi.

Aku mohon kepada-Mu agar dipermudahkanlah segara urusan kehidupan anak-anakku. Jika ini yang telah tersurat untuk anakku, maka lindungilah dia selalu. Jangan dia disakiti dan dikhianati oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab, jadikanlah dia seorang anak yang tabah dan kuat semangat, anak yang berhati mulia dan memiliki otak yang cerdas. Anak yang yang soleh dan akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kedua ibubapanya. Aku mohon pada-Mu ya Allah, jika anakku ini tidak mampu membahagiakan orang lain, cukup sudah dia tidak menyusahkan sesiapa kecuali aku ibunya.

Ya Allah, tuhan yang maha penyayang.

Aku mohon kepada-Mu agar anakku menjadi anak yang pintar, cantik, berhati mulia dan yang paling penting, menjadi seorang adik yang akan bertanggungjawab menjaga abangnya sehingga ke hujung nyawanya. Ya Allah, anakku ini anak harapan, anak yang akan meneruskan zuriatku dimuka bumi ini, Maka, kepada-Mu aku bermohon agar anakku ini akan menjadi anak yang solehah yang akan mendoakan kesejahteraan kedua ibubapany di dunia dan diakhirat.

Ya Allah, tuhan yang maha mendengar.

Aku memohon kepada-Mu agar diberikan kesihatan yang baik, akal yang waras serta kudrat yang cerdas. Aku minta pada-Mu Ya Allah, andai ingin mengambil nyawaku, selesaikanlah segala urusanku terlebih dahulu. Ambillah nyawaku tatkala anak-anakku sudah mampu berdiri sendiri menguruskan hidup mereka. Engkau bahagiakanlah hidupku disamping suami serta keluarga yang menyayangiku. Engkau bebaskanlah kehidupanku ini dari segala kebencian dan hasad dengki orang, hutang piutang dan berikanlah peluang untukku berbakti kepada ibuku sebelum dia dijemput oleh-Mu.

Amin.



Till then, take care.

3 comments:

Anis said...

Amin...

Lady Windsor said...

Amin...


Amboii obiya tu...comei nau dgn topi cenggitu...hihi

mama irfan said...

amin