Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

14/10/2011

tata, jujue. *sobs*sobs*

ok, ini adalah entry khas yang saya tulis selepas saya menghantar Jujue ke pintu lif beberapa minit yang lepas. Lepas je antar dia ke pintu lif, saya masuk semula ke bilik saya dan Ya Allah! Sedihnya. Dia dah macam adik-adik kepada saya, mungkin juga dah macam anak kots. Bwahahahahha.

 Apa yang saya akan ingat pasal budak kurus ni:

- dia suka kaler kuning ala-ala DiGi tu;


.
.
.

- dia suka makan-makan-makan;


.
.
.

- dia suka Manchester United ;



.
.
.

- dia suka Klose - German football player;


 .
.
.

- dia suka SS501 especially Hyun Joong (betul ke ejaan ni?);


  .. dan yang ini yang tak leh blah :P

.
.
.
- dia suka tengok Korea dan saya panggil cong-ceng-cong-ceng;

.
.
.

- dia selalu bawa bekalan (bent0) yang ibu masak;


 .
.
.

- dia suka tido & senang untuk zzz;


 .
.
.

- dia suka boss saya dan panggil boss saya 'abah';

- dia akan SMS/FB/Tweet saya wherenever dia nampak sebarang perkara berkaitan dengan Autism tak kira la movie ke, rancangan ke, orang ke, sekolah ke, etc. 

.
.
.
.
.



saya ingat lagi, first time saya jumpa dia masa tu saya tengah mengandungkan Obiya. Orangnya kurus, tinggi, rambut lurus. tengok tang kurus tu, saya tak pernah terbayang yang dia KUAT makan ok. bayangkan dia makan lebih kurang saya makan (ok, terlalu terlebih ni - Hahahha) dan badan dia masih stay kurus kering macam tu. oh, how I envy you budak kurus!

sebelum ini, dia dah berpindah sekali. pindah kali tu, saya tak terasa sangat sebab dia masih berada dalam bangunan yang sama dengan saya walaupun dah jarang nak makan sama-sama, nak gelak sama-sama dan nak gosip serta dah takde orang datang tido kat sebelah saya masa waktu lunch. tapi, sebab saya tahu dia ada kat tingkat atas, maka dalam hati pun kata tak pe. tapi, masa tu saya agak terasa sunyi sebab dah takde kalau saya datang office akan datang budak kurus bertenggek kat cubicle saya masa tu dengan permulaan ayat "kaput, kaput, akak nak tau tak..." dan bla bla bla. selalunya, conversation kitaorang akan diisi dengan gelak berbanding bercakap.

 fave. cubicle :-)

dan, hari ini adalah hari terakhir dia  kat ministry ni. hari terakhir dia selepas hampir 3 tahun dia kat sini. selepas ni, saya dah tak akan terima BBM tanya "akak lunch katne?" atau telefon office saya tanya "akak ada kan kat bawah" sebab dia dah dapat offer kerja kat tempat lain dah. deep down inside, saya tahu adalah bagus untuk dia terima kerja lain. gaji lebih bagus dan peluang career yang lebih besar tapi dengan selfish saya rasa sangat sedih.


budak kurus yang suka kaler kuning, selamat maju jaya di tempat baru. ini pesan saya pada dia tadi 'rajin-rajin update blog' sebab bila saya baca blog dia, saya akan rasa dekat di hati bila tahu perkembangan dia sehari-hari walaupun sekarang dia sudah jauh di mata. 





thanks for being my adik. 
thanks for being my good listener. 
thanks for sharing 'air-liur'  yang buatkan kita close. 
thanks for everything.
sila jangan lupa dengan apa yang kita dah lalui bersama - the sisterly bonding.

please take a good care of yourself.
malam-malam tido awal sebab lepas ni kena bangun pagi dan drive.
dan, takleh dah nak tido dalam bas like you always did.


from: kakput.










.
.
.
.
.



3 comments:

Lady Windsor said...

owhh bestnya jadi juju, siap ada orang buat entry khusus..hihi

eMMe said...

untung n bertuah juju, punya kakak yg amik berat, kt jujue, selamat maju jaya di tempat baru ya! jgn lupe akak-akak kat sini, n jgn lupe order kuih raya next year dgn akak jugak! hehehehe....

jUliANa^sAlLeh said...

thanks kakak!!!!love u all!!!!mrk menjage sy dengan sebaiknya!!!!thanks for everything!!!!sy takkan lupe segalanya..insyaallah kite akan jumpe lagik.. :)