Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

28/07/2011

Patio@21

(Sponsored Post)

Sekiranya anda mencari tempat makan yang sedap setanding steakhouse terkemuka, harga yang jauh berpatutan dan anda seorang yang menghargai muzik live, Patio@21 adalah jawapan yang tepat bagi sebuah restoran keluarga pada hari ini.


Minggu lepas, berkesempatan singgah ke sini atas jemputan Encik Noor Azmi Ahmad. Bila ada sahaja orang mengajak 'makan' tersangatlah jarang untuk saya menolak :P Sewaktu pergi juga, saya mengajak Minmin temankan. Keluar sahaja dari kereta, terpandang sahaja restoran ini, saya tersenyum sendiri. Saya sukakan sebuah restoran yang mempunyai suasana seperti ini. Ala-ala romantik :p

Sebagai seorang isteri dan ibu, setiap kali ingin membawa anak-anak makan diluar, saya sering kali terpaksa mencari tempat makan yang sesuai dari segi rasa, harga, kesesuaian bila membawa Lope & memenuhi kehendak saya dan Encik Bubu. Selalunya, untuk memenuhi kesemua kehendak keluarga kecil saya, kami akan memilih untuk makan sahaja di restoran yang berada didalam shopping complex dengan alasan tempatnya nyaman dan banyak kemudahan disediakan.

Menjadi ibu kepada anak berkeperluan khas seperti Lope juga menjadikan saya sedikit cerewet dalam pemilihan tempat untuk menjamu selera. Saya terpaksa memikirkan keselesaan Lope terlebih dahulu berbanding perkara-perkara lain dan seringnya hanya restoran eksklusif sahaja yang memenuhi kehendak Lope. Namun, di Patio@21 semua itu dirangkum menjadi satu.

Menurut Encik Noor Azmi , Patio@21 menawarkan pelbagai jenis masakan seperti Asian Fusion, Burgers,Chinese style, thai, hotdogs, vegetarian, indian/pakistani, italian, japanese, mexican, pizza, sandwiches dan juga seafood. Sewaktu saya berkunjung ke sini minggu lalu, saya yang terkenal dengan gelaran 'lamb lover' dikalangan rakan-rakan semestinya mencuba lamb di Patio@21.

Minmin gembira bila makanan dia sampai :)


Close-up lamb grilled saya *yummeh*

Suasana rileks di restoran yang sesuai dikunjungi oleh semuaterutamanya keluarga menjadi daya penarik utama untuk saya. Malam itu saja, sambil saya seronok menjamu selera, saya juga diiringi oleh nyanyian live disitu. Inilah kelebihan Patio@21 - good foof, good music. Jujur saya katakan, dari segi rasa dan mutu masakannya, ianya berbaloi untuk berkunjung. Malah, diruangan depan restoran ini juga seperti terdapat beberapa sofa yang empuk, ibarat berada diruang tamu sendiri.


Berikut adalah senarai makanan yang anda patut cuba bila berkunjung ke Patio@21.

Baked Salmon

Nasi Lemak Rendang

Nasi Goreng Kampung *highly recommended*

Asam Pedas

Lamb Rack *highly recommended*

Teriyaki Chicken

Sirlion Steak

Ribs

Lobster Cheese

Okey, kalau nak saya listkan satu-satu makanan yang sedap, memang panjang listnya :P saya cadangkan jika anda berminat nak mencuba makan-makan disini dengan KLIK LIKE DI FACEBOOK PATIO@21 . Selain beroperasi pada hari Isnin hingga Sabtu, Patio@21 juga menerima tempahan seperti mengadakan private party, delivery, outdoor seating dan juga catering. Salah satu yang menarik minat saya adalah candle light dinner :)

Sesuai untuk anniversarry, ataupun birthday atau kalau ada yang nak sorok cincin dalam bunga tu pun! Auww.. hint kat Encik Bubu suruh dia buat surprise :P *lame!*

Kesimpulannya, Patio@21 memberikan kepuasan kepada saya kerana persekitaran dan suasana yang mesra pelanggan seperti saya yang mempunyai anak kerana boleh bersantai-santai, food presentation yang menarik dan rasa yang kena dengan tekak saya sambil makan diiringi dengan live musician ;) Paling penting juga, harga yang dikenakan adalah separuh harga berbanding dari restoran yang sering saya kunjungi/steakhouse.


Untuk bulan Ramadhan ini juga, Patio@21 menyediakan Buffet Ramadhan istimewa sesuai untuk semua. Paling istimewanya sebab ada kambing golek la kan! So, kalau nak bertanya lebih lanjut, sila LIKE Facebook Patio@21. Untuk tempahan, sila maklumkan tempahan ini dibuat dari my.little.secret (kot-kot dapat discount).

Contact:
Encik Noor Azmi Ahmad
Hotline: 016-9106552
Email: scudai@hotmail.com

Lokasi:
16-1 Jalan USJ 21/6,
UEP Subang Jaya,
47630 Selangor.

Waktu Operasi:
Isnin - Jumaat : 1 petang - 12.00 tengah malam
Sabtu : 7.00 petang - 1.00 pagi

Kemudahan Lain Yang Disediakan:
Wi-Fi (UniFi & sangat laju)
Surau (berasingan diantara lelaki dan perempuan)

Rating:
8 /10

7 comments:

lurun namzar said...

sdp2 plak tgk gambar mknan...
kna try nie... :)

Unknown said...

Hai...saya pernah datang makan kat kedai ni! Nasi Goreng Kampung dia memang superb!

Sirloin steak dia dan juga Chicken Chop dia pun sedap.

Kalau buat private party, memang menarik lah.

Highly recommended

-STAR Old Boy-

kakyong said...

tahniah... dijemput makan sambil buat review... post ditaja lagi...

tp makanannya nampak sedap.. lama dah x makan grilled lamb

Puteri Nuur At-Terawis said...

Lurun Namzar,

Untuk harga, suasana restoran dan rasa makanannya, sangat disarankan la cuba makan kat sini.

Puteri Nuur At-Terawis said...

Kak Yong,

Rezeki jangan ditolakkan, kak. :) Saya makan malam tu Lamb Rack - sedap.

Tika said...

wah anmpak sedap.. harga berpatutan ke? hehe

dekat dah ni dengan ofis.. tapi tak tahu pun.. Leh gi lepas ni...hehe

Puteri Nuur At-Terawis said...

Tika,

Harga sangat berpatutan. Taste makanan sedap. Trylah :)