Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

14/06/2011

MC

Hari ini terpaksa tidak ke pejabat dan kemungkinan besar, Occupational Therapy untuk Lope jam 2 petang nanti juga terpaksa dibatalkan. Semenjak jam 4 petang semalam, perut saya mengalami gangguan. Sakit perut berpanjangan mengakibatkan lebih 20 kali berulang ke tandas dan 4 kali muntah-muntah. Memandangkan Bubu tak ada dirumah, makanya saya terpaksa meminta bantuan untuk menghantar saya ke klinik.

Orang pertama yang saya hubungi adalah Yong. Malangnya, waktu jam 8 malam semalam, Yong baru sahaja pulang dari UPM. Memahami keadaannya yang tidak boleh lasak, maka saya mencuba mencari alternatif lain.

Orang kedua yang saya hubungi adalah MinMin. Malang lagi sekali untuk saya apabila MinMin juga masih di pejabat. Dalam diam-diam, rupanya dia menghubungi Jia.

Akhirnya, Jia lah yang menjadi rescue semalam. Jia menjemput saya jam 9 malam dan terus membawa saya ke Klinik Kesihatan Putrajaya dengan menaiki SAA. Bukan setakat rescue sahaja, malah Jia menjadi 'aunty' juga kerana Obiya sudah muncung-muncung mulutnya melihat saya bersiap ingin ke klinik. Sudahnya, saya ke tandas lagi apabila tiba di klinik dan muntah-muntah juga.

Hari ini, saya masih lagi berulang-alik ke toilet tapi dalam keadaan yang sedikit baik. Saya juga 'takut' untuk makan kerana khuatir saya akan sakit lagi walaupun perut saya lapar. Maka, mengulang ayat novel Jia "bertabahlah wahai perut" LOL!

Xx
Sent from my BlackBerry® Smartphone

1 comment:

Bicara hati ibu aisya said...

Laaa...keracunan makanan ker?naper xmintak tolong ayu jer hantarkan ke klinik?apa-apapun semoga cepat sembuh yer sis.