Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

13/04/2011

Sekali Lagi


Awal-awal pagi ni, Jujue BBM saya mentioning pasal movie Sekali Lagi. Terus saya singgah di blog SEKALI LAGI untuk membaca sipnopsisnya. Ini saya petik dari blog berkenaan:

Arman (Shaheizy Sam) merupakan seorang pesakit yang percaya dirinya menghidapi penyakit autisme. Dia dijaga oleh ibu (Kartina Aziz) dan ayah saudaranya (Alex Yanz) selepas pembedahan. Dia dijodohkan dengan (Shasha Zurazie) atas pilihan ibunya. Satu hari, Arman diperas ugut dan kehadiran Amy (Mia Sara Nasuha) menyelamatkan Arman. Sejak hari itu, mereka berkawan baik sehinggalah hal persahabatan mereka diketahui ibu Amy, Shiela (Lisa Surihani). Shiela berang dan melarang Amy berjumpa Arman. Mengapakah Shiela berbuat begitu? Segalanya terjawab dalam filem romantik indah lakonan mantap SHAHEIZY SAM, LISA SURIHANI, MIA SARA NASUHA dan BRONT PALARAE di pawagam.

Mereka yang terlibat:

Hashim Rejab

Shaheizy Sam

Lisa Surihani & Mia

Mia

Bront Palarae

Sejak akhir-akhir ini, dari pemerhatian saya, liputan media ke atas Autism. Sebagai salah seorang yang mempunyai kepentingan kerana saya merupakan salah seorang ibu yang mempunyai anak ini, saya berterima kasih kepada pihak-pihak yang bertanggungjawab mendidik masyarakat dalam mengenal golongan istimewa ini.


Arman (Shaheizy Sam) merupakan seorang pesakit yang percaya dirinya menghidapi penyakit autisme.

Saya tidak pasti sejauh mana garapan saudara Hashim Rejab ini kelak akan memberi impak kepada masyarakat. Harapan saya, biarlah gambaran yang diberikan adalah tepat. Membaca kepada sipnopsisnya

'Arman merupakan seorang pesakit yang percaya dirinya menghidapi penyakit autisme'
Sekiranya ingin menjadikan watak itu seorang Autisme, maka saya berharap watak yang didukung oleh Sam itu tepatlah sebagai seorang autisme. Saya sudah mengenali dan menjaga serta membesarkan individu autisme ini sejak 4 tahun yang lalu, maka besarlah harapan saya, cerita yang bakal diketengahkan ini mampu memberi impak kepada penonton. Jika saya meletakkan harapannya setanding dengan "My Name Is Khan" mungkin terlalu tinggi kot, tapi saya tidak memandang rendah akan keupayaan sutradara dan keupayaan Sam untuk menjiwai watak ini.
So, kita tunggu dan lihat hasilnya bila movie ni release di pawagam bermula 30 Jun nanti.


2 comments:

Norazo Aslan said...

mesti tonton!

ICAZIESYIRA said...

kalau salah tanggapan autism, memang sedihla..