Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

30/04/2011

Chili's, anyone?



Entry ini ditaja oleh MinMin :P
Entry ini juga nak promote Chili's ;)

Disebabkan MinMin mempunyai tahap kasih sayang yang melimpah ruah, makanya pada hari Lope bertukar usia ke angka 4, kami sekeluarga dijamu enak di Chili's Empire sempena meraikan birthday Lope. Orang yang paling gembira adalah saya dan Bubu sebab kali ini kami ditaja sepenuhnya oleh MinMin yang nak minta izin nak dating dengan anak teruna saya.

Mak bapak dia on aje :P

Untuk korang yang pernah makan kat Chili's, makanya tak perlulah korang baca entry ni, tapi kalau korang tak pernah menjejak kaki ke Chili's, makanya silalah baca. Mungkin, apa yang korang cari ada kat sini.

Saya jatuh cinta pada Chili's sewaktu kali pertama menjejak ke Chili's One Utama pada tahun 2007-2008. Saya dah lupa dah bila dan sejak itu, saya dan suami mencapai kata sepakat bahawa Chili's adalah restoran keluarga kegemaran kami diikuti oleh TGIF dan Tony Roma's. Ini adalah senarai fine dine restaurant untuk kami, namun dengan keadaan Lope dan Obiya, saya berpendapat Chili's selesa untuk membawa anak-anak bersama.

Lope @ 4 years old

Tips kepada ibubapa:

Cari seat yang luas sekiranya bawa baby
Order 1 main course dapat 1 free kid's meal
Jangan lupa minta colouring paper to entertain your kid

Sebab saya dah regular disini, makanya saya akan selalu buat ketiga-tiga perkara di atas ini. Selalunya saya datang kesini dengan Encik Bubu dan membawa bersama anak-anak, makanya untuk rombongan yang ramai datang ke Chili's makan makanan berikut adalah disarankan untuk korang order:


Creamy Chicken Mushroom Soup

Dihidangkan dalam dua hidangan

Bowl RM11.95 Cup RM6.50

Wings Over Buffolos RM17.95

Untuk saya, saya lebih gemarkan Salmon dan seafood berbanding daging jika makan disini. Jika anda mempunyai taste makan seperti saya, maka tidak salah mencuba Salmon Grilled with Garlic and Herbs. Saya juga akan request setengah dozen grilled prawn untuk dihidangkan bersama-sama dan akan memilih gravy mushroom dan mint walaupun saya tahu mint sesuai dimakan dengan lamb.

Salmon Grilled with Garlic and Herbs RM 37.95. Untuk extra prawn grilled tadi, kalau tak silapnya dalam RM11+

Bagi Encik Bubu saya yang gemarkan steak, maka disinilah dia akan order steaknya dan selalunya dia akan order benda yang sama setiap kali datang. So, kalau datang sini, saya pun dah boleh order untuk Encik Bubu.
Flame-Grilled Rib Eye RM49.95. Encik Bubu kalau makan steak akan ambil gravy mushroom dan brown sauce.


Untuk jenis yang tak makan daging dan kureng gemar dengan makanan laut, anda boleh ikut pilihan Minmin kali ini.

Fire-Grilled Chicken with Portobello RM32.95




Muka kami anak beranak yang ceria lepas Minmin belanja Lope xD


Ini plak muka sponsor kami pada hari berkenaan. Orangnya masih solo :P ada sesape nak dibuat menantu, silalah tanya kita XD


1 comment:

Min Min said...

seorang kakak buat promosi utk adik..=P