Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

15/03/2011

Tsunami Jepun - bencana terburuk dalam sejarah



Saya bayangkan bagaimana sekiranya Malaysia berada di tanah Jepun pada hari jumaat yang lalu.
.
.
.

MASYA ALLAH!
.
.
.

Apa yang saya bayangkan, bagaimana ingin saya gapai tangan Obiya dan mendukung Lope dalam waktu yang sama? Bagaimana ingin saya pulang ke rumah dalam sekelip mata dan menyelamatkan mereka? Bagaimana saya sendiri ingin menyelamatkan diri apabila bila dengan tiba-tiba semuanya berlaku sepintas kilat? Masya Allah, Maha Suci Allah Yang Mengetahui Semua Perkara itu terjadi.



Setiap kemusnahan yang terjadi itu adalah amaran dari Allah. Dunia sudah tua, semakin banyak kerosakan yang dilakukan oleh tangan-tangan manusia, semakin banyak amaran yang datang dariNya. Menangis saya melihat kumusnahan sewaktu Tsunami itu, saya bayangkan saya ditempat mereka. Bagaimana jika saya tidak mampu menyelamatkan Lope yang tidak mampu berjalan dan berlari itu? Masya Allah.

Harapnya tiada lagi yang mempersendakan bencana alam yang paling teruk dalam sejarah ini seperti yang digambarkan dalam kartun ini.

Sila lebih peka dan sila lebih bertanggungjawab. Tak sesuai langsung kartun sinis keanak-anakan macam ni. Apapun, Berita Harian memohon maaf sejurus mendapat kritikan teruk dari orang ramai especially di Twitter pada hari berkenaan.

2 comments:

el-bodent said...

ni yang nak marah ni....berani BH mempersendakan Ultraman....nasib baik Thaqif belum tahu membaca....klu tak sure dia pun hangin...

insan kerdil said...

pabila yang kelihatan begitu 'jauh' itu rupanya lebih 'dekat' daripada yang disangka.....

biar pun pada ketika 'teringat'....lalu 'mengingatkan'.....namun ada ketika nya terbawa2 jua hati dan minda....'mengembara' ke 'tempat' yang tampak begitu 'kukuh'.....namun yang jelas dan nyata....adalah begitu 'rapuh'.....

dalam kembara menuju alam abadi.....yang dimipikan hanya redha Ilahi...buat yang tersayang....dan menyayangi....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...