Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

01/03/2011

Yo! Mari memasak...

Saya suka hujung minggu bila saya tak perlu bangun seawal pagi dan mengorak langkah bergerak ke pejabat. Bila tidak bekerjalah, maka saya boleh memasak. Sabtu lepas, ini yang saya berjaya kerjakan didapur. Ini untuk makan tengahari kami.

Ini saje makan tengaharinya. Entry kali ni, nak share resipi masak telur jagung tu.

omelette Jagung dengan ayam dan udang cincang

Malamnya pula, sebab Minmin tak puas hati tengok saya masak Roast Chicken 2 minggu lepas, dia betul-betul datang menuntut ilmu dengan membawa 2 ekor ayam mentah dan salad. Kali ni, saya upload sket beberapa tips masa masak Roast Chicken.

Salah satunya, kena jahit 'tut-tut' ayam yang dalam perutnya kita dah taruk potato salad.




Lepas jahit, kena ikat pulak sebab kalau tak ikat nanti ayam tu tak cantik bila masaknya.


Sebelum bakar, jangan lupa sapukan sedikit Olive Oil kat badan ayam tu, so barulah jadi juicy sangat bila kena bakar.


Sapu sekeliling badan dia..


Dan, bakar selama 40 minit.

Selepas 40 minit, inilah hasilnya...


Saya berlagak dengan Roast Chicken saya :P

dan pastikan korang makan semua dalam pinggan ni, healthy ok cuma janganlah bantai seekor sorang makan. takde bahan bergoreng. salad pun semua fresh bagai. punca karbohidrat pun ada dalam potato tu.



Ini isi potato dalam perut ayam tu

Selamat mencuba, Min Min :)

2 comments:

Min Min said...

this weekend I will...smgt nak beli oven baru u...bwahahaha

umi aiz said...

wahh sedap nye...
nak buat sha n hubby x kuat makan sgt..x membazir pulak..;(