Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

23/11/2010

Sedih. Duka. Tak Best. Susah Hati. Lara. Semua menjadi satu.

(ini adalah edisi membebel sebab sedih sangat banyak benda berlaku akhir-akhir ini, sila jangan baca kalau korang rasa macam ini entry syok sendiri sebab ini adalah cerita aku kat my.little,secret. Terima kasih.)

Dear my.little.secret,

Sorry lah blog, dah lama aku tak tulis kat sini. Bukan aku malas, tapi aku tak sempat. Banyak benda sangat jadi kat aku dan keluarga akhir-akhir ni. Masa bergerak cepat sangat. Perkara yang Allah kasi uji, supaya aku jadi lagi tougher, Allah beri aku macam-macam life experiences supaya dipenghujung hari aku boleh teruskan hidup dengan kuat dan Allah sengaja nak bagi pahala lebih untuk aku.

Kalau bulan lepas, aku kehilangan Ayah Mat yang dah dijemputNya pulang, episod cerita sedih untuk aku dan keluarga diteruskan. Bersambung dari kepulangan Ayah Mat, tiba-tiba aku dikejutkan dengan cerita kehilangan si Awwab Hakimi. Aku sifatkan kehilangan ini kehilangan yang agak tragik. Kalau macam Ayah Mat, pulangnya dia kepada Maha Pencipta kerana sudah tiba masanya, jasadnya disemadikan dengan sempurna oleh anak-beranak aku. Tapi dalam kes Awwab Hakimi, hilangnya seperti kanak-kanak kena culik. Orang cakap kali terakhir nampak dia kat situ, jatuh dibawa arus deras dan sampai ke hari ini tiada badan ditemui. Kami sekeluarga terima qada dan qada' yang Allah dah tulis sejak dari kami lahir. Kita semua hanyalah pinjaman semata-mata, bila Allah panggil 'balik' kita kena balik.

Tapi, bila anak yang dikandung 9 bulan 10 hari lahir ke bumi ni, dan Allah kasi 7 tahun pinjaman suruh jaga, sayang, didik tiba-tiba hilang sekelip mata tanpa ada jasadnya, boleh ke kita duduk diam aje. Takziah untuk sepupu aku Kak Eni dan Abang Daini. Walau apa sekalipun usaha yang dilakukan, Allah is above all. Setiap yang berlaku mesti Allah buat dengan hikmahnya. Mungkin pada hari ini, aku pasti la, ibu bapa mana boleh terima anak hilang sekelip mata, tapi aku sangat yakin Allah simpan sesuatu yang sangat indah untuk mama dan papa si Awwab Hakimi. Tak didunia akan jumpa di akhirat nanti. Itu pasti. Selaku mak sepupu, saudara rapat, aku tak putus titipkan doa minta kat Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang agar menemukan dengan jasad Wab-Kimi untuk disemadikan walau dalam apa juga bentuk/zarah sekalipun.

Dear my.little.secret,

Ini adalah Yong aku. Senyum meleret semasa dia sihat dan sejahtera.

Pernah tak aku cerita kat sini yang aku ada sorang kakak yang aku panggil Yong? Pernah, kan? Dalam entri sebelum ni pun aku dah tulis serba sket pasal Yong. Sebenarnya, hingga ke saat ni aku tak de strength nak bercerita pasal Yong. Cukuplah aku tulis kat sini yang Yong is recovering. Alhamdulillah atas iringan doa semua kawan dan sahabat taulan, saudara mara dan adik beradik yang tak putus menyayanginya, dia beransur pulih. Beransur pulih dalam term 'diambang maut'. Insya Allah. Satu lagi benda yang menyedihkan aku dear blog, aku selalu dan sentiasa bersyukur sebab selama ni aku selalu rasa blessed dikurniakan dengan wonderful friends, sahabat yang boleh aku panggil kakak/abang/adik dan mereka-mereka ini merasai apa yang saya rasa.

Berkenalan dan bersahabat seterusnya merasai kewujudan Superkids' sebagai keluarga adalah antara perkara yang terindah dalam hidup aku. Sumpah, aku tak akan jumpa dimana-mana lagi perasaan ini. Kepada semua ahli keluarga kita yang membaca entry ini, i love you all to the bits! *erks, macam pernah ada orang cakap kat aku ni* wink! Kalau selama ini ada tersalah bahasa, terkasar dengan korang, aku minta maaf. Perjalanan kita masih jauh, matlamat kita cuma satu, nak membesarkan anak-anak kita. Sepakat dan saling toleransilah yang akan memupuk sefahaman dengan kita. Andai kadang-kadang ada lidah yang tergigit, minta diampunkan. Sekali bersahabat, insya Allah aku bersahabat hingga ke hari nyawa ditarik dari badan melainkan orang itu tidak layak ku panggil sahabat.

Selepas itu juga, ini adalah pesanan kepada diri sendiri. Bukan berlagak nak jadi popstar tapi aku ni cuma peminat setia seorang popstar itu. Kepada yang membaca ini, tak perlulah menjadi stalker, bercakap di belakang, mengumpat dan mengkeji atau merasa meluat dengan aku dan kawan-kawan aku. Orang yang korang dok umpat itu bukan saja kawan, malah aku dah anggap sebagai sisters. Kalau agak-agak ada tak puas hati, cari aku, bukan bercakap dibelakang. Agak-agak sakit hati sebab aku dan sisters dapat apa-apa yang korang tak dapat, terima hakikat inilah hidup. Tak semua benda yang ko nak ko akan dapat. Kalau tak nak dengar jugak, sila berambus. Minta doa banyak-banyak dengan Allah, apa yang ko nak, Dia je boleh perkenankan doa korang. Bukan dengan menabur cerita palsu dan lagakan orang. Sebab golongan yang semak ni cuma sebahagian, aku unfriend dengan semua dari golongan ini. Minta maaf kepada yang tidak terlibat, sebab tu Facebook saya di akaun kedua diwujudkan. Oh lupa, in case ada yang masih blur-blur. Saya peminat setia Faizal Tahir.


Dear my.little.secret

Baiklah, itu aje. Ghindu nak tulis update pasal Megat & Puteri Jr. tapi masa takde. Dan mereka ini adalah wajah-wajah yang menenangkan hati saya semasa saya dalam gundah gulana.

Megat Idris Naquiyuddin

Tun Fatin Zulaikha


Puteri Mariam Sophia

- the end -

p/s: this is my writting theraphy. i did it several times and it work.

5 comments:

ieda said...

sabarlah put...kita semua tak lepas dari ujian Allah.thn 2010 jg thn yg amat sukar bg saya dlm banyak perkara.alhamdulillah saya masih diberi kekuatan untuk berdiri meneruskan hidup.moga put sekeluarga juga tabah menghadapinya.

Kerikil Kehidupan said...

akak tau put kuat...sekali kita diasak dgn ujian demi ujian...kuatkanlah pergantungan kita dgn Allah...kerna hanya Dia yg tau mengapa kita diuji sebegitu rupa....dan semuanya akan terjawab bila kita brjaya melepasinya...yg pahit pastikan manis akhirnya...

Yasmin Nabilah.. said...

i luv u too put..moga kita sentiasa 'family' buat selamanya...

eB@mamaAerish'n'Aed said...

alhamdulillah....

Sen's Station said...

love u all :)
Miss u too Yong.....