Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

09/11/2010

Hari ke-6 dan Awwab Hakimi masih belum ditemui :(

"Cik on the way ke Alor Setar dengan Ayah Sue dan Ayah Cik"

Apabila saya menerima SMS itu sahaja, saya terus menghubungi Cik. Hampa kerana Awwab Hakimi masih belum ditemui. Hampa kerana setelah pelbagai usaha dilakukan oleh pihak Polis, Marin, Bomba dan Jabatan Pertahanan Awam, namun keputusannya masih sama. Ya Allah, sungguh besar dugaan ini untuk mereka tempuhi.

Saya dapatkan gambar-gambar ini dari Facebook Ayah Long Awwab Hakimi. Lihatlah wajah comel si kecil ini sangat meruntun jiwa saya. Orangnya kacak dan petah berbicara menambahkan lagi kecomelannya. Saya masih ingat, Awwab Hakimi petah bertutur dalam slang utara.

Awwab Hakimi dan mamanya sewaktu usia 4 tahun

Tidak dapat dipastikan bila gambar ini diambil, tapi kalau tak silap saya di tahun 2010

Awwab Hakimi bin Rudainie , sewaktu berusia 6 tahun

Comel!

Saya difahamkan usaha dilipat ganda di hari ke-6 pencarian. Seluruh adik beradik Cik dari Ayah Cik hinggalah ke Ayah Sue kecuali Cik Mah sudah berada disana. Usaha melalui udara juga digunakan hari ini. Saya rasa hanya Allah yang dapat membalas jasa-jasa baik mereka sekalian. Siang dan malam berusaha membantu mencari Awwab Hakimi.

Ayah Ngah dan Ayah Sue mengambil peluang meninjau sendiri tempat pencarian Awwab Hakimi di sekitar kawasan tali air/sungai oleh Bomba

Ayah Ngah sedang memerhatikan anjing-anjing K9

Kepada sesiapa yang membaca entri ini, saya minta jasa baik kalian semua untuk mendoakan agar anakanda Awwab Hakimi ditemui dalam masa yang terdekat ini. Hanya doa sahaja yang mampu menolongnya buat masa ini. Semoga Dia mendengar permintaan kita semua.

9 comments:

MRS. K said...

Ya Allah Ya Tuhanku, temuilah kami dengan Awwab Hakimi.. sesungguhnya keluarga nya amat merinduinya.. Amin...

kakyong said...

Semoga segera dapat bertemu Awwab Hakimi..
baru hari ni dpt jejak ke blog puteri..

Puteri Nuur At-Terawis said...

Mrs. K,
Terima kasih di atas doa. Semoga dipermudahkan.

Puteri Nuur At-Terawis said...

Kak Yong,
Terima kasih kerana singgah. Hari ni baru dapat blogging via desktop, 2-3 hari ni via berry je sebab Put di Alor Setar.

Azma said...

Salam perkenalan
Saya pernah mengalami situasi yg sama beberapa tahun lepas. Harap puteri sekeluarga tabah menghadapi. Jasad aruah adik saya ditemui slps 3 hari apabila tersangkut di tebing sungai. Harap2 adik awwab juga dapat ditemui.. Penantian itu mmg menyeksakan.. Sabarlah ye..

Princess Nur said...

terus berdoa dan berdoa..

kakyong said...

apa kah perkembangan terbaru?

Khairunnisa' said...

Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusan, insha'Allah. Things happen for a reason.

Nisa

[ibuLUNAZAHRA] said...

terlepas cerita,
apa cerita yang terlatest?