Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

05/11/2010

Awwab Hakimi

Semalam sewaktu saya memandu ke hospital lebih kurang jam 2 petang, sepupu saya Tik menghubungi. Saya dengan sengaja tidak menjawab panggilan itu. Namun setiba dihospital, saya SMS semula bertanya kenapa. Beberapa minit kemudian, dia menjawab. "Anak Kak Eni hanyut banjir" saya seperti tersentak. Seperti rasa tidak percaya.

Buat pengetahuan umum, Awwab Hakimi Rudaini, 7 tahun adalah anak sepupu saya. Mamanya anak kepada Cik Rah, adik Cik saya. Mereka tinggal di Taman Bendahara, Alor Star kerana papanya berasal dari sana. Sehingga ke detik ini, Awwab masih belum ditemui setelah lebih 12 jam pencarian oleh Polis, JPA3 dan Bomba gigih dilakukan. Cik dan beberapa ahli keluarga lain telah berada disana. Sokongan moral ahli keluarga adalah perkara yang paling diperlukan oleh ibubapa Awwab tatkala ini. Menurut cerita, Awwab sempat meminta pertolongan dari orang yang sedang memancing disitu bahawa kawannya jatuh. Tanpa disangka, Awwab yang ingin membantu juga jatuh dan dihanyutkan arus deras.

Semalaman saya berfikir, bagaimana gelojak hati seorang ibu menanti kepulangan anak yang tidak kembali? Menurut mamanya juga, sejak akhir-akhir ini Awwab sendiri sungguh akrab dengan temannya itu. Ya Allah, Ya Rahman, andai ini yang sudah tersurat untuk Awwab Hakimi, kami menerimanya kerana dia adalah pinjaman semata-mata. Namun, kasihanilah hati sang ibu yang tak sudah menanti anaknya timbul. Permudahkanlah urusan pencarian anak kecil ini, temuilah badannya walau tanpa berjasad.

Saya dengan rendah diri memohon sahabat-sahabat sekalian berdoa agar tubuh Awwab Hakimi ditemui. Saya masih mengharapkan keajaiban Allah agar anak ini ditemui dalam keadaan yang sihat dan seperti sediakala.

Amin.
Sent from my BlackBerry

8 comments:

iCaLoVeZiE said...

Semoga ditemui. Amin.

hikari said...

salam~
tumpang bersedih..
semoga Awwab ditemui dlm keadaan selamat..ameen..

Princess Nur said...

tidak terucap dengan kata2..terlalu kasihankan mamanya..sama2lah kita berdoa smoga Allah permudahkan segala2nya..amin.

Aiydalela said...

salam put.

doa yang terbaek untuk mereka. Amin.

nuyin2u said...

Allahuakbar, beratnya ujian.. Ya Allah permudahkan urusan mereka..

eima said...

tgk dlm berita rupe nye sepupu kak put ...
sedey ..... sabo ye ...

Ibu Akidd said...

salam..

semoga Allah permudahkan semua urusan..

Puteri Nuur At-Terawis said...

terima kasih di atas doa-doa yang kalian titipkan. hanya doa mampu membantu. semoga semua urusan dalam mencari awwab dimudahkan.