Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

14/10/2010

Ayuh bermain-main tutup kepala bersama saya!

Semalam, saya tengok tudung kaler merah yang mama saya pakai ke pejabat tu sangat menarik sebab warnanya yang menambat hati saya. Saya pegang-pegang dan saya cuba letakkan tudung itu dikepala saya macam ni.

Bila saya letakkan di kepala saya, saya rasa terlalu besar pulak dan macam saya tak pandai macam mana saya nak pakai macam mama saya pakai. Kemudian, saya mendapat satu ilham.

Saya rasa abang saya Lope akan nampak super cute kalau dia yang pakai tudung ni. Ayuh saya demokan yer.


Cubaan demi cubaan saya tidak berjaya. Saya letak atas kepala Lope dan saya pusing-pusing tapi saya tahu saya tak pandai dan tiba-tiba saya dengar suara mama saya pekik "Phia! Stop it! Jangan buat kepala Lope macam tu"

.. dan saya lari seberapa pantas sebelum mama saya naik angin lagi. Well, ini bukanlah kali pertama saya buat macam ni kat Lope, dah beribu lemon tapi kali saya ni saya tahu mama saya ada bukti sebab dari tadi dia dok pegang berrynya :P

Dan ini percubaan kali kedua saya ^^ Saya lakukan dengan lebih 'teliti' okey.

Oh OK, mungkin tersangat 'teliti' sampai Lope jatuh terhumban macam ni. Dan..

sampailah Lope mengelak. Nasib saya baik sebab abang saya tak pernah marah kat saya bila saya mengajaknya bermain. Paling terrer pun, Lope akan geleng-geleng kepala dan dia akan jerit nama saya 'Obiya' kuat-kuat *gelak evil* Muahahhahahah :D

Oh! Dan saya lari mencari perlindungan dari Abah dan Tok sebab mama betul-betul dah naik angin dan hanya Abah dan Tok aje boleh coolkan mama.

Tata!

14 comments:

iCaLoVeZiE said...

i love this post. sweet. nice. dan tak cerita tentang kekurangan anak. :( uwaaaaaaaaaaaaaaa

♥cybermummy♥ said...

Hihihi.. super cute lah both of them ...

Syahida said...

hahaha..gerammm nya tengok pompuan kenit tu...kesian si abang :)

Ezzah said...

ahahahah...so cute la phia nih! :)

Ezzah said...

oh btw pesana ini utk phia.

phia, if mama dpt tngkap phia buli lope lagi lari umah mama izah tauuuuuuuuu... :D

tapi jaganla buli lope sayangggg....x baik. phia kan budak baik. :)

muah muah muahh! :)

Min Min said...

Oh Sophia !!!

Puteri Nuur At-Terawis said...

Ica, nilah kekurangan dan kekuatan Put :D

deelira@deeliraz said...

cerita lucu yang membuat sy ketawa di petang hari yg sgt mengantuk ini.

tq kak put.

Che Armad said...

adik yang baik..

Che Armad said...

adik yang baik..

kakyong said...

huhuuu.. buli abanga yer... ;)

Princess Nur said...

alahaiii pyaa..

Tihara said...

SIAN KAT ABG DIA..HEHE :)

::lynn:: said...

she is sooo cuteeee