Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

10/08/2010

Rayyan Ariff

Pagi ahad yang lalu, saya menerima SMS dari Jiey sekitar jam 6 pagi.

"Rayyan is undergoing a surgery now. Shunt@tube replacement/revision. Please keep on him in your prayer."

Kali pertama saya membacanya, saya menguap. Kemudian, saya membacanya sekali lagi. Saya tidak dapat menghadam setiap patah perkataan yang dibaca.

Kali kedua saya membacanya, Ya Allah! Ian..

Terus saya menepu-nepuk Encik Bubu yang tidur disebelah saya. "Abang, Sue nak pergi tengok Ian," dan dalam mamai dia bertanya "Apahal pagi-pagi nak jumpa Ian ni?" dan jari jemari saya terus rancak berSMS dengan Jiey.

Sudah hampir 2 tahun saya mengenali Jiey dan anaknya yang penuh dengan keajaiban Ian. Saya melihat dan mengagumi kegigihan dan kesabaran seorang ibu dalam membesarkan anaknya. Rayyan Arif sendiri, anak yang kuat dengan semangat juang dan anak yang penuh dengan keajaiban. Mereka mempunyai tempat yang tersendiri didalam hatiku. Saya sudah mula tidak keruan kerana saya tahu apabila masanya sudah 'tiba' Ian akan menghadapinya saat-saat ini. Saat ini yang saya sendiri tahu, seorang ibu tidak mampu menahan dan melihat anaknya disorong ke bilik pembedahan.

Saya tidak keruan. Saya perlu berbicara dengan seseorang yang saya percaya dan memahami gelora seorang ibu. Untuk menghubungi Jiey, saya rasa mungkin tidak kena pada masanya. Ibu-ibu superkids yang lain juga rasanya tidak sesuai kerana subuh baru sahaja menjengah. Lantas saya menghubungi Cik di Kelantan. Cik pernah bertemu mereka, semasa ulangtahun pertama Rayyan Arif dahulu. Saya ceritakan kepada Cik dan Cik sendiri terkejut, sama juga seperti saya. Saya tahu, Cik juga mendoakan kesejahteraan Rayyan Arif selepas itu.

Jam 7.30 pagi, sedang saya ingin bersiap keluar dari rumah, saya lihat Puteri Jr. sudah tersedar dari lenanya. Lagaknya manja, minta saya mendukungnya. Megat Jr. masih pulas sedang enak tidur. Saya segera membawanya bersiap. Saya tidak tahu mengapa, saya seperti merasakan kehadiran Puteri Jr. mungkin mampu 'menggembirakan' sedikit hati Mama Jiey.

Cerita sepenuhnya mengenai Jiey sila klik disini.

Sewaktu pulang, Encik Bubu minta saya memandu dan Puteri Jr. bersamanya. Seketika mereka berdua diam. Tersenyum saya melihat aksi Abah dan anak perempuannya. Tersentuh hati saya. Tiba sahaja di traffic light, saya rakamkan ini dengan menggunakan Cik Berry saya, maaflah visual kurang jelas.

Lena dalam dakapan Abah

Nampak macam dah nak penyek

Anak perempuan Abah

Nyenyak!

p/s: Mohon teman-teman mendoakan kesejahteraan Rayyan Arif.

4 comments:

Baby Tiger said...

dah nak penyek ? kekekekeke

comel sangat. lena betul 2 orang ni tido!

linziana said...

Semoga rayyan terus ceria kan ..?cumel puteri tu tido...alo-alo..nak cium jer rasa

alyyani said...

LEGA TGK IAN KAT BLOG JIEY TD. NMPK DIA OK. CUMA KURANG PAHAM PASAL SURGERY TU PUT. ALAHAI 2 BERANAK NI, COMEL!

Min said...

comelnya... dua2 comel...