Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

29/06/2010

Bubu, seperti adanya dia...

Entry saya yang lepas, ada saya bercerita mengenai sang suami yang agak kurang berkenan tatkala dirinya digelar Bubu. Dukacitanya waktu itu, saya terpaksa akur, saya perlu menukar namanya kepada suatu nama yang tidak akan diingati oleh sahabat maya saya tatkala bersua dengannya. Maka, timbullah nama Paduka Kekanda.

Nama itu, agak canggung untuk disebut. Agak ralat untuk saya tulis juga. Juga begitu, sungguh klasik untuk saya gunakan. Saya seperti sudah sebati memanggil dia disini dengan nama Bubu. Bubu saya begini.. Bubu saya begitu.. Bubu saya itu.. Bubu saya begini.. Dari entry yang lepas juga, saya mendapat banyak komen. Mungkin juga dengan entry yang lepas, beberapa pembaca yang pernah memanggilnya Bubu juga sudah tidak lagi membahasakan dirinya Bubu. Saya sepatutnya berterima kasih pada teman-teman suami saya terutamanya geng-geng STARian yang banyak membantu, kerana di atas hasil pujukan rayu kalian, akhirnya Encik Suami saya berkata 'okeylah, Bubu, as it is'

Maka, kekallah ia seperti adanya dia :-)
Encik Bubu, welcome back!

2 comments:

Deelira @ Deeliraz said...

suke :)

Baby Tiger said...

owhhh i like bubu much much more than paduka kekanda. and finally, he agreed!! welcome back, Mr Bubu!!