Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

17/04/2010

PIKOM PC Fair 2010

Hari ini saya bangun awal pagi. FIL kejutkan, demi Idris dan Gedangsa, kami semua bertindak seperti yang dirancangkan. Dalam perjalanan ke Gedangsa, sebelum tiba di Tol Cyberjaya, saya SMS Zura, kot-kot la ternampak dia nanti.

"Zura pegi Gedangsa?"

Tak sampai 5 minit, Zura menjawab semula.

"Tak, Kak Raw cuti minggu ni. Ingatkan Kak Put dah tahu"

Adoiya! Salah saya juga tidak bertanya. Hahahaha~*

Minggu lalu kami tak ke sana, kerana saya pulang lewat dari UMP *misi bersama insan-insan tersayang* dan minggu ini, saya juga kehairanan pada mulanya kenapa tiada sesiapa pun dari kalangan kami menghantar SMS bertanya, siapa akan ke Gedangsa. Rupanya Kak Raw bercuti! Hasilnya, nak berpatah pulang semula ke Putrajaya, saya kemalasan. Saya minta izin Bubu untuk ke rumah Kak Yan.

Scene ini tidak terjadi pada hari ini. Idris nampak tersenyum lega.
Hmm, takpe Lope. Minggu depan masih ada.


Memandangkan saya yang memegang stereng, Bubu mengikut sahaja. Bersantai dirumah Kak Yan hingga jam 10 pagi, kemudian saya dan Bubu menemani Abang Awish yang teringin ke PC Fair. Bila ke PC Fair, semestinya saya tidak pulang dengan tangan kosong. Beberapa barangan saya ambil. Hangus lagi RM ku.

Ini Bubuku hari ini, yang setia menurut kemahuanku. 2 kali Bubu tawaf kat Convention Centre dengan Abang Awish. Kali pertama, survey barang. Saya memang awal-awal tak larat *sebab saya ambil peluang meluangkan masa di Isetan* dan tawaf kali kedua baru saya bersama. Manusia ramai tak hingat dunia. Tadi terfikir sejenak, entah berapalah jumlah transaksi pembelian hari ini di PC Fair. Berjuta mungkin, kan?

Ini Encik Bubu Kak Yan. Masa gambar ni diambil, kami sedang menunggu pembayaran 'kejutan' buat Kak Yan. Best! Best! Lain yang diminta, lain yang dapat. Apa yang dapat pula, sangatlah cooool :) Untung orang yang sambung PhD tajaan encik suami sayang ni. Rasanya dah 2 biji laptop yang encik suami bagi, kan? *hint kat Bubuku juga*

Penat. Pancit. Kaki sakit. Nak tido. Idris dan Phia juga letih. Semua letih.

p/s: nak bungkus hadiah untuk anak-anak Mama Put yang celebrate birthday bulan April ni. Tak sabar nak ke majlis Habib yang suka senyum esok :)


No comments: