Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

21/04/2010

Idris buat hati mama jadi tejuk..

Tejuk = Sejuk *version Sophia*

Semalam, saya meninggalkan Idris dan Sophia sendirian didepan TV. Jam menunjukkan jam 9.30 malam, Bibik berada dibiliknya. Encik Bubu dan FIL keluar seketika. Melihat kepada mereka seperti sedang behave, saya masuk mengambil wudhuk dan solat isyak. Usai solat, tatkala melangkah ke pintu bilik, saya terkejut memandang Idris sedang duduk elok mengetuk pintu bilik saya.

Saya mendukungnya, dan mencari Sophia. Si adik masih lagi duduk di atas kerusi princessnya. Saya ke bilik Bibik, memandang dia sedang melipat pakaian, saya bertanya 'Kamu ada angkat Idris tadi?' Bibik terpisat keanehan. 'Bila?' tanyanya sepatah. 'Sebentar tadi?' dan dia menggeleng. Tahulah saya, Idris bergerak sendiri, tanpa bantuan. Saya yakin, Idris bergerak sendiri.

Caranya? Secara bergolek dan bangun dan bergolek dan bangun :) Tiba-tiba, saya rasa sungguh bersyukur. Walau sedikit perkembangannya, Idris tetap memberikan semangat untuk saya tidak putus asa. Saya yakin, suatu hari nanti, Idris mampu.

Cara inilah Idris berpusing-pusing, sambil mulut tak lekang menyebut nama Mama. Sebentar-sebentar saya dengar dia menyebut Obiya diselang seli dengan Abah dan Bibik. Tatkala saya datang saja padanya, wajahya tersenyum dan ketawa mengilai memenuhi ruang.

Aduh, indahnya~*

9 comments:

fabulous.farah said...

waaa..dia nak tunjuk kat mama tuh..

'mama, saya dah boleh berdikari'
=)

Baby Tiger said...

go go lope!! jangan mudah mengalah!!

eima said...

perkembangan yg baik ...
die semakin tahu mencari bila mama tak de...
slalu nye diorg dlm dunia sendri tp idris menunjukkan tanda² positif ... yeay ...

alyyani said...

obiya tu phia ek put? comel je. ye idris dah bole gerak sendiri. tejuk ati mama. version nia lak jujuk. huhu..

nifalnin... said...

i'm smiling and almost crying while read this n3...

*tahniah put...

dYanah aMin said...

comel nyer idris..happy for u too kak put..=)

.ariffa. said...

pandainyee dieeee
nanti boleh bwk idris jalan2 pulak :)

Min Min said...

bagussssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!

[ija fareeza] said...

bestnya..perkembangan yg baik..
:)