Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

08/04/2010

Doa buat Alanna

*more stories: click here*

Baru tiga kali saya bertemu Baby Alanna. Bayi cilik ini merupakan 'anak' terbaru dalam 'keluarga baru' kami. Mamanya Ayu rupa-rupanya orang senegeri dengan saya. Sungguh, tidak susah untuk mewujudkan dengan kemesraan dengan ahli keluarga didalam keluarga baru kami. Walau berbeza bentuk dan rupa, kami berkongsi satu persamaan. Kami dipilih olehNya untuk menjaga dan mendidik anak-anak istimewa dan kehadiran mereka menguatkan kami.

Sudah 2-3 hari Baby Alanna dimasukkan ke hospital dan sehingga ke hari ini, saya masih belum berpeluang bertemu. Hambatan masa seperti tidak mengizinkan saya menjengah bayi ini. Baru tadi saya dikhabarkan tentang Baby Alanna melalui bukumuka dan saya terus menghubungi Ayu. Apabila bercakap dengannya tadi, saya tahu hati ibu ini dilanda walang. Manakan tidak, si pengarang jantung hati didalam keadaan tidak sihat, malah mungkin juga akan bertukar hospital bagi pemeriksaan lanjut. Nyata bukan kes-kes tempelan semata. Terus saya terasa ingin menziarah, tetapi atas kekangan waktu, terpaksa saya tunggu hingga hari minggu ini.

Untuk Ayu dan Syahrul, saya dan keluarga mendoakan agar Baby Alanna kembali sihat. Hari ini kalian diuji, cekalkan hati, setiap kejadian berlaku dengan sebabnya. Hanya doa dari jauh mampu kami titipkan.

Kawan-kawan, tolong doakan juga Baby Alanna yer.

3 comments:

mamaaerish : said...

eb doakan yang terbaik... smpaikan salam yer... tq... (",)

fabulous.farah said...

comel jer baby..semoga cepat baik

.ariffa. said...

insyaallah amin
baby alanna ni ada problem ape kak put?