Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

10/03/2010

Uh, ku cemburu!

Tak jemu rasanya untuk saya berkongsi cerita mengenai Sophia. Bagi saya, dia melengkapkan kegembiraan saya dan Encik Bubu, dan dia juga seorang icon yang berpengaruh untuk sang abang. Semenjak dua menjak ini, anak perempuan saya ini semakin banyak aksi dan ragamnya.

Terbaru, jangan tak percaya Phia begitu ingin menakluk diri saya hanya untuknya sahaja. Jika cemburu itu terbit apabila saya seronok bergurau atau mendukung Idris, itu saya sudah lali. Kali ini, cemburunya pada Encik Bubu sendiri.

Kes 1
Saya sedang menonton Buletin Utama dan Encik Bubu datang duduk disebelah dan meletakkan tangannya di atas bahu saya. Berlagak manja dengan suami, saya melentokkan kepala. Tiba-tiba, terdengar suara kecil yang merengek dan hampir menangis datang menghampiri sambil menolak-nolak Encik Bubu. Selagi saya tidak mengangkatnya dia menangis. Apabila diangkat dan diriba, tangan kecilnya pantas menolak tangan Encik Bubu yang melingkar di bahu saya. Selagi tidak dialihkan Abahnya, selagi itulah mulut kecil itu bising seperti membebel-bebel.



Kes 2
Encik Bubu sedang memandu, dan meminta saya menyuapkan minuman kepadanya seperti kebiasaan. Saya tanpa banyak menyuapkan Encik Bubu minum dengan sepenuh kasih sayang dan tiba-tiba terdengar teriak tangis orang yang cemburu.

Tersenyum simpul disebelah Abah, cuba kalau Mama yang dok macam tu dengan Abah, sure nanges!

5 comments:

fabulous.farah said...

huhuhu...budak-budak emmang mcm tu kan..kadang2 lagi dia cemburu lagi kita buat=p

Noina said...

tgk muka phia tu..dia ckp " mama jeles yek..hehehe.."

Jiey^Mien said...

sejibik cam ian!!
tolak2 kepala ayah dia if ayah dia tido kat riba jiey..
kalo ayah dia dekat2, dia tampa muka ayah dia..
hamboiii hover..
:P

Miss Layaleya said...

hahahaha.. phia! phia!.. x sabo nk picnic ngan budak kecik ni..

Yanie said...

Hahaha... sgt suweet...