Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

26/03/2010

Tanggal 25 Mac 2010



Sepanjang hari di pejabat, saya memandang angka 25. Setiap kali mata saya memandang ke arah organizer saya, seperti ada sesuatu menarik-narik minat saya pada angka 25 Mac. Ada apa ya? Saya tercari-cari dan terasa keganjilannya. Pulang ke rumah, saya bersantai bersama Idris dan Sophia. Cik juga disisi, sambil itu saya melayan FB melalui handphone, terpandang suatu status teman mengucapkan hari lahir buat seseorang, dan saya pandang wajah Cik yang berada disisi sambil kusyuk menonton Na-o-me di TV3.

Hari ni birthday Cik la.. ya ampun!
Macam mana saya boleh lupa?


Sebelum ini, saya ada berura-ura ingin mengadakan kejutan sekiranya Cik tidak kemari. Saya ingin mengambil cuti pada 25 Mac dan pulang sahaja sendirian ke rumah kami di Kelantan. Tetapi, hari ini Cik disini bersama saya. Encik Bubu apabila diberitahu hari ini birthday Cik, terus mengajak Cik makan diluar. Pada mulanya saya juga tidak tahu kemana ingin dibawa, rupanya dia membawa Cik kesini...


Sepanjang perjalanan, jenuh Cik tanya nak makan dimana tetapi Encik Bubu senyum je. Cik kata dia hampir terlupa akan hari ini. Ish, manakan mungkin Cik? Kami makan-makan seperti biasa sahaja, saya ltertarik dengan menu buffet memandangkan hidangan seafood yang pelbagai sungguh menarik jiwa dan selera manakala Cik selaku birthday granny mengambil buffet dan memesan a la carte. Barulah berbaloikan jadi yang dirai :)

Sempena hari lahir Cik kali ini, sengaja saya tidak mahu mengumumkan berapa tahun usia Cik, tetapi sepanjang saya bergelar anak, kasih sayang Cik untuk saya sungguh sempurna. Terima kasih Cik di atas kasih sayang yang tidak bertepi, tanpa jemu dan tiada tara. Kasih ibu membawa ke syurga. Kasih ibu menjadikan hidup seorang anak itu sempurna dan kasih ibu adalah segalanya.

Banyak saya belajar dari Cik. Erti sebuah ketabahan, erti setia seorang isteri dan definasi anak yang baik juga menantu. Walau seperit mana untuk dinilai, Cik cenderung mengajar saya dengan sebuah pengalaman miliknya yang banyak menjadikan saya seorang anak yang cekal. Perjalanan hidup Cik sebagai seorang isteri, seorang anak, seorang ibu juga seorang menantu banyak memberi inspirasi buat saya.

Selamat hari lahir Cik. Sayang selalu tiada bertepi. Terima kasih kerana memberikan sebuah kasih sayang yang membuatkan Sue seperti hari ini.

Ja'dore - token kasih sayang saya untuk Cik

5 comments:

jUliANa^sAlLeh said...

happy birthday cik!!!! :)

kak put lpe??aritue yey wat planning nak suprise..huhuhu :P

Baby Tiger said...

alhamdulillah, mak kak put masih sehat dan kuar. minum milo ye??

btw, may god bless u n ur family.. :)

::Mrs.Bubu:: said...

jujue: tula pasal, betapa i dah tua noks. macam mana kan leh lupa, awal bulan rituw leklok je nak buat suprise :P

::Mrs.Bubu:: said...

anim: amin. amin. amin. moga cik sentiasa sihat untuk kami.

luna_e said...

hepi birthday to ur mum...