Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

29/03/2010

Janji dia, insya Allah, suatu hari nanti.

Sering saya ceritakan disini, sedikit sebanyak perkembangan Idris bergantung kepada minatnya yang mendalam kepada lagu-lagu nyanyian FT. Sedikit sebanyak minat ini bercambah dari minat mamanya kepada penyanyi ini sejak dari zaman OIAM lagi, dari zaman dimana ramai yang masih belum mengenali siapa itu FT. Didalam entry-entry yang sebelum ini juga, saya pernah bercerita bagaimana anak sukar diramal seperti Idris dapat dipujuk dan ditarik minatnya didalam sesi physioteraphy dengan hanya mendendangkan lagu FT. Malah, sewaktu tangisnya tiba-tiba tidak dapa dibendung juga hanya suara FT dalam lagu-lagunya yang dapat ditenangkan.

Ajaib, bukan? Memandang kecenderungannya kepada FT, sudah saya sampaikan cerita ini kepada tuan empunya badan. Saya tidak tahu sejauh mana dia mengetahui mengenai Idris, tetapi petang tadi apabila saya berkesempatan berborak beramai-ramai dengannya di chatterbox RC, saya tahu nama Idris terpahat didalam hatinya. Tak banyak, sedikit pun jadilah. Janji saya suatu hari nanti, saya akan dapat membawanya bertemu FT yang sedikit sebanyak memberi inspirasi kepadanya.

Klik pada gambar untuk imej yang lebih besar


6 comments:

eda said...

kak put, ess ni.. i pray for idris and not to forget FT's health.. so that BB are well enough to keep us and idris to inspired.. hopefully BB will fulfill his promise.. :)

Deelira @ Deeliraz said...

wah kak put!
cayala..
harap2 one day tu cepat2 menjelma right!

dYanah aMin said...

kak put..pray the best for lil cute idris..someday idris will get the chances to meet BB..

Light of Allah said...

kak sue, alhamdulillah.

dayah pernah baca, muzik yang suka kita dengar boleh membantu penghadaman. Muzik juga mengembangkan otak.

Dayah gembira baca ni! Sekurangnya, lagu2 FT ini membantu kan. Bagus Kak Sue!

Anonymous said...

sue... if that the most thing u want for idris, aku boleh cuba bantu,insyaallah in person with FT...but i cant put high promise, i can only say i'll try - the muffins

Baby Tiger said...

cewah.. hati ada bunga la tu.. :)

Misya Idris likes this.