Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

05/03/2010

I like to Move it, move it!

Hujung minggu lepas kami tak kemana-mana. Berehat dan bersantai sahaja dirumah. Habis semua DVD kartun saya keluarkan. Jika dulu, saya lihat Idris tidak begitu menghargai DVD-DVD berkenaan, kini dia lebih peka. Daya fokusnya semakin meningkat. Pendengarannya juga sudah tahu mengenal lagu. Apabila lagu kegemarannya diputarkan, Idris akan tersenyum girang.

Tahun lalu, sewaktu saya sedang sarat mengandungkan Sophia, Idris pernah jatuh katil semasa melihat DVD ini. Saya ingatkan Idris serik tidak mahu mendengar dan menonton cerita ini lagi, namun saya silap. Sewaktu saya putarkan, nyanyian lagu Crazy Frog 'I Like To Move It, Move It' ini sudah dia senyum. Sophia pula sibuk-sibuk datang menghampiri dan ini saya sempat capture.

Kata Encik Bubu, rasanya sewaktu gambar ini diambil, Idris sedang bercerita mengenai keseronokan lagu itu, yang pernah didengarinya dahulu. Saya secara peribadinya menyukai gambar ini. Nampak seperti Idris sedang memberi nasihat buat si adiknya.

video

Dan apabila scene didalam video di atas keluar, inilah aksi Idris. Dia nyata kegembiraan dan ikut sama menari. Si Sophia juga turut sama meniru gaya abang. Baru saya tahu, mereka ini saling tiru meniru antara satu sama lain.

Sekurang-kurangnya, adalah sesuatu juga untuk saya apabila melihat Idris dan Sophia begini. Walau sebesar hama pun perkembangan positif mereka, saya tetap bangga. Kali ini, positifnya Idris kerana dia dapat menyalurkan rasa ingin menirunya seperti didalam klip video itu. Mungkin tidak 100% sama, tetapi jika selalunya dia cuma terbaring dan merenung sahaja kaca TV, tidakkah scene berjoget dengan Sophia ini hampir 200% saya rasakan kesyukurannya?

Aja-aja fighting Idris.

5 comments:

Anakmama said...

wahhh...
syabas idris...
aunty tau idris memang boleh....
suka tengok gambar idris ngan sophia yg tengah joget tu..
comel...
idris tengah ajr adik yer sayang?

Min Min said...

GOOD IMPROVEMENT...
NEXT TIME LAGI POWER....

nifalnin... said...

go idris go... phia, slalu2 main ngan abg ekk...

fabulous.farah said...

yeahh..aja aja~

cute banget gambar last~

mamaaerish : said...

cumilnyer... asyik tgk... (",)