Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

15/03/2010

Cherry-berry ;)

Hari ini saya tidak ke pejabat. Anak dara saya tidak berapa enak badannya. 'cherry-berry' memanjang sejak jam 3 pagi. Saya jangkakan perubahan susu kepadanya yang menjadi begitu. Kesian anak kecil berusia 13 bulan ini. Ragam perutnya yang memerlukan saya menukar lampin hampir 30 minit sekali ini memang sungguh kasihan. Tiada lagi si aktif yang menjadi pembantu bibik mengemas didapur, juga tiada lagi penunggang wagon ini.

Wagon yang sepi 1 hari tanpa Phia

Mr. Dolphin juga boring sebab hanya Lope yang menendangnya hari ini

Yang ada, cumalah Sophia saya yang merengek dan minta saya dukung. Apabila saya bawanya ke klinik dan memberikan ubat untuk flush semula semua susu yang sudah diminum, Sophia nampak sedikit bertenaga. Serba salah saya jadinya apabila saya mendukung Sophia, Lope pula yang nyaring tangisnya kecemburuan. Apabila saya mendukung Lope, Sophia yang merengek tak sudah-sudah. Budak-budak ini langsung tidak mahu disentuh Bibik hari ini.

Dan, sehingga entry ini ditulis, Sophia is already back on track. Sudah larat membawa badannya 'mengemas' bilik Bibik dan sudah lincah tangan dan kakinya 'membantu' saya memasak didapur tadi.

Senyumanmu suatu azimat!

* cherry-berry : cirit birit ^-^

6 comments:

CIK NANA said...

Sian Sophia.. :(
Nie anak Na lak kena diarrhoe.. :(
Esok baru nak bwk follow up ngan Paed..
Anak2 sakit, kita yang susah hati kan?

nifalnin... said...

alahai tian nye budak tecik nih.. semoga cepat sembuh yer phia.. sian mama... caiyok2 put.. wanita besi abad ini...

fabulous.farah said...

sian..naseb baek dah ok siket...kalau kite cirit sure penat apelagi budak2

Noina said...

ala ciannya phia..huhu..tukar susu apa put?

jUliANa^sAlLeh said...

huhu..phia nmpk mecedla dlm gambar2 nie..huhu..nmpk da besar.. :)

Baby Tiger said...

abih la kurus!!