Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

16/02/2010

Sepetang di taman bersama Idris & Sophia

Sepanjang hari, anak-anak asyik meragam buat hal. Mungkin memahami abah dan mamanya tidak bekerja, mereka minta lebih layanan. Saya mengerti sungguh, andaikata mereka menangis begini, ertinya mahu dibawa keluar berjalan-jalan. Untuk dibawa ke Alamanda, atau mana-mana shopping mall, saya sudah kebosanan. Lantas, saya mengajak Wanyong mereka dan anak-anak untuk ke taman yang berselerak didalam Putrajaya ini.


Saya pun tak tahu apa nak jadi dengan Putrajaya ni, tengok jambatan ini, sungguh techno dan hi-tech. Kiranya, saya membawa anak-anak saya ke taman tech-no di Presint 5, di hadapan Putrajaya International City Centre (PICC). Suasana agak lengang dan saya gemar akan warna-warna kehijauan alam, ditemani desiran angin yang lembut menyapa kami.

Kak Long dan Abang Jue yang turut mengiring

Sesekali membawa anak-anak menghirup udara segar begini buat saya begitu selesa. Tambahan pula, sudah beberapa hari saya lihat Idris seperti 'kelemasan' didalam rumah. Semalam, dia kelegaan apabila saya membawanya ke rumah Sarra, dan bermandi-mandi di kolam renang. Esoknya, insya Allah, menjengah ke pantai pula hendaknya. Saya gemar mengadakan hubungan dengan alam dalam aktiviti harian, terasa lebih sempurna rasanya. Peluang kali ini juga, saya berikan untuk menguji tahap 'lesen' Sophia.

Lesen? Yep, lesen. Lesen berjalan :) Mula-mula berpimpin dengan Mama...


Bila dah confident, aksi lebih berani dari biasa. Percubaan pertama di tempat awam :)

Berdiri dahulu, menghimpun kekuatan mungkin :)

Dan, secara rasminya Sophia sudah berjalan di tempat awam. Yeay!

Selepas berjalan bersama Sophia, saya ambil peluang ini bersama Idris pula. Bila saya hampiri dia, dahinya telah dihiasi dengan manik-manik halus peluh. Aduhai putera lilinku, cairkah?

Kipas kecil itu tidak mampu menyejukkan Idris saya :P

'Are you OK, son?'

Dalam posisi mendirikan Idris


Dan berdiri dengan penuh gaya kemalasan dan tanda protes sebab tak ada air-cond!

Apabila Idris bukan didalam moodnya, saya tidak gemar memaksa. Menjadi kepantangan Idris, rules #1 Jangan sesekali berada didalam keadaan panas. Jika silap harinya, Idris akan menjadi seorang yang sungguh membosankan dengan menyanyikan lagu 'teriak pekik' & tangisan yang dibuat-buat kerana kepanasan! Menyedari itu, apabila Idris membengkokkan lututnya, tanda mahu duduk, saya ikutkan sahaja dan meminta Kak Long mengambil lebih banyak gambar lagi :)

Idris yang mula kesejukan :)

Kesayanganku~*

Sophia yang boleh dikatakan 95% sentiasa didalam mood yang baik

Tiada satu pun dalam gambar di atas wajah ini budak. Kali ini, saya tarik tangan dia dan minta dia senyum. Hasilnya, Zul Adz adalah seorang budak cute!

Muka bodyguard pertama yang sangat stress sebab selalu kena kejar Zul Adz tak habis-habis!

Muka The Marshall :P

Saya dan kakak saya

Kakak saya dan keluarga mereka

Tiba rumah dah jam 7.00 malam. Sophia kepenatan dan dah terlena, Idris pun sebaik sahaja masuk ke dalam kereta, diam dan buat hal sendiri. Almaklumlah, air cond. Berharap, lebih banyak sesi bersama anak-anak lagi dimasa hadapan.





2 comments:

Min Min said...

Sophia dapat kaki...
hehehe

eMMe said...

kasut put tu pink
i like....!!! hehehe....