Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

28/01/2010

Anak abah!

Seperti malam-malam sebelumnya, memang akhir-akhir ini saya dan Encik Bubu gemar menonton DVD dan semalam merupakan malam-malam yang seperti sebelumnya. Sudah menjadi kelazimannya, Idris lebih cenderung untuk memilih saya mendodoikannya tidur, dan Sophia lebih gemar kepada Encik Bubuku. Semalam juga adalah hari-hari biasa Sophia bersama Abahnya. Membuli Abah untuk untuk berjoget dan bermain keyboard sebelum tidur adalah kepakarannya, dan si kecil ini nak dengar live music aje.

Sebelum tidur, haruslah bermain sehinga keletihan. Berbagai ragam, berbagai keletah yang Sophia sajikan untuk kami penuhi malam-malam kami. Dia bertatih, dia menyanyi, dia membuli Idris dan dia menangis. Sedang leka bermain, tiba-tiba saya terasa sunyi sahaja. Tiada leap froggy menyanyikan 'spin spin the letter, how many do you know' lagi. Saya jeling Sophia, rupanya dia tertidur.

Terpengsan, tertido. Cubaan saya untuk mengangkatnya gagal kerana tatkala tangan saya memegangnya, sudah menangis tanda protes tidak mahu dialihkan. Sudahnya saya mengalah, kesian melihat dia tidur tidak selesa, tetapi apakan daya kalau dah anak abah tu, anak abah la juga!

5 comments:

Ezzah said...

hohohohoh..kemain lagi budak tembam ni tido!

:)

~Puteri-Nuur~ said...

[ezzah]
memang die hard fan abah ni :)

Aiydalela said...

ingatkan tido atas ape.. atas kain pelekat abah dia upenye.. hehehe..

Zety Zin said...

hehehehehe. seksi u...

Megat Iskandar At-Terawis said...

my daughter!