Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

18/11/2009

Ya Allah, selamatkanlah Tun saya.

Tengahari semalam, saya mendapat SMS dari Cor, kakak sulong saya yang tinggal di Kelantan menyatakan Tun, anak saudara sulong saya sedang berada di dalam bilik pembedahan di Hospital Tuanku Bahiyah, Alor Star.

Hampir terputus nyawa saya seketika. Ya Allah! Terus capai telefon, saya hubungi Cor. Tiada jawapan. Kemudian, tangan saya lincah menghubungi Cik. Ada! Untuk seketika, saya tersangat lemah. Saya mendengar setiap bait yang Cik katakan.

*
*
*

Lupakan seketika kesakitan yang ditanggungnya.

*
*
*

Mengapa dia begitu istimewa di hati saya?

*
*
*

Kerana dia satu-satunya anak saudara yang membesar bersama-sama saya. Rumah saya ibarat diberi satu cahaya kegembiraan yang baru apabila lahirnya Tun. Kami sekeluarga begitu menantikan kedatangannya.

Tun adalah anak saudara sulong saya, beza 11 tahun antara kami ibarat kakak dan adik. Dia membesar bersama-sama saya. Suka duka kami berkongsi. Ada masanya saya mengalirkan air mata kesedihan bersamanya, dan adakalanya saya mengalirkan air mata kegembiraan. Jujur, saya sayangkan dia, saya sentiasa melihat Tun yang secomel anak kecil, seperti dia 17 tahun yang lalu. Dia banyak mengisi hari-hari remaja saya, mengajar saya tentang kasih sayang kepada anak kecil. Banyak daripadanya saya belajar, mengambil ikhtibar tentang kehidupan, kasih sayang antara ibu dan anak (sehingga saya dianugerahkan Idris, baru saya mengerti 'rasa' itu).

Get well soon. I wish I could fly to Alor Star now!

5 comments:

Sutera Batik said...

Sakit ape Tun ni? hope takde pape...

nasaoji said...

tun sakit aper kak put?..

moga sembuh secepat mungkin...amin..

mamaaerish said...

eb doakan yg terbaik buat TUN... tabah yer...

rosma said...

harap tun cepat sembuh n sihat.amin

~Puteri-Nuur~ said...

dear all, thanks for the do'a. Tun dah back to normal. Thanks!