Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

29/11/2009

perlu tajuk ke?

*
*
*
*
*

Lama menyepi.


Tidak tahu apa yang harus ditulis, apa yang harus dikongsi. Musim perayaan juga seperti tidak membawa sebarang erti. Saya dan keluarga tidak pulang ke Kelantan. Kali ini, menemani FIL pula. Agak kesunyian kerana kesemua abang dan kakak saya pulang meninggalkan saya. Sendirian.

Aidiladha di Presint 14, Putrajaya sungguh tidak menggembirakan. Sungguh. Aidiladha kami sekadar diisi dengan waktu santai sahaja. Perancangan awal untuk saya memasak soto juga tidak kesampaian. Alasannya, penat. Namun, sebenarnya semangat itu pudar tatkala mengetahui tiada sesiapa yang akan bertandang ke teratak kami.

Itulah erti pengorbanan. Berkorban kegembiraan saya untuk orang lain. Bukan saya tidak ikhlas, malah saya sendiri inginkan begitu. Walau Encik Suami tidak membantah jika saya mengajaknya pulang ke Kelantan, namun saya tidak ingin suatu masa nanti, anak-anak saya juga melakukan benda yang sama. Hanya Encik Suami anak lelaki FIL saya. Tidak adil untuk membawa lari anak orang, bukan?

Saya juga tidak langsung menghubungi Cik. Bukan untuk menjadi anak yang derhaka, tapi saya ingin mengurangkan tekanan. Jika tidak, ibu saya akan terus-terusan bercerita mengenai kemeriahan berhari raya disana sedangkan saya tidak ingin tahu :P Namun, mungkin mengerti resah hati anak bongsunya, Cik menghubungi saya. Sayang Cik :) Cik juga titipkan daging goreng kegemaran saya melalui Nyah, abang sulong saya. Yeay! Tak sabar ingin menanti kiriman itu tiba.

Daging goreng yang Cik buat sungguh mengecurkan!

Anak-anak tidak banyak membuat ragam. Idris dan Sophia sungguh girang meluangkan masa bersama kami. Kami menonton bersama, bergurau senda dan sungguh banyak keletah mereka yang saya rindu. Saya rindu tatkala memandang Idris tersenyum, mengacah saya untuk senyum dan tatkala muka mengharap untuk saya mengusiknya, dalam penuh berharap. Apabila tawa berderai, saya tahu itu erti kebahagiaan untuk saya. Rasa itu, sempurna. Sophia juga datang mewarnai rasa itu. Dia menari, dia merajuk, dia mengejar saya, dia membuat pelbagai aksi dan sungguh responsif. Dan, dia juga menangis. Part yang paling saya kurang gemar :P kerna tiap tangisan itu seperti merobek hati saya.

Itulah dunia saya.

Encik Suami melengkapkan saya. Sudah tidak apa lagi yang perlu saya minta dariNya, melainkan memanjangkan rasa kebahagiaan ini. Saya punya seorang suami, seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Terima kasih.

Dunia saya
Merekalah ketawa, Merekalah tangisan
Merekalah gembira, Merekalah racun

6 comments:

[:::AFZARA:::] said...

kak put..happy for u..muach

puan.farah. said...

kak put x balik ko..huhu.xpo, kak put wak bende lagi berfaedah. teman FIL. taun depey bleh balik. lauk tu sungguh sedap napok

Noina said...

Salam Put..Selamat Hari Raya..

Ina pun cam bosan je raya ni..Memang takde aktiviti lain.Duk umah..pastu gi umah nenek..huhu..Bosan..Nasib baik la Nabila tak banyak ragam.. :)

Comelnya Idris ngan Sophia..Nampak lain la muka Idris..buat style rambut baru ke? Cute betul..Sophia ngan mata bulatnyer..hehe..geram tul..COMEL!

Jiey^Mien said...

Rayo di kelatey gak meriah sungguh..

Tp of course hati only akey raso meriah if org2 hok kito saye ado nge kito..
Letok ujung dunio pom takpo..

=)

right mama put?

Min Min said...

baru ku paham apa maksud daging goreng....

MY HEART said...

Uis.. naper tak ajak kak sha datang umah?? takpun put dtaang umah kak sha.... meriah sket raya kak ni taw.. sebab kak sha pun raya sensorang jer sebab tuan besar ke jepun.. sob..sob..sedih sangat raya ngan bibik..