Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

05/10/2009

Eat - Sleep - Eat - Sleep

Hati sarat terasa, tiba-tiba saya rindukan keletah gelak tawa Megat Idris Naquiyuddin memenuhi ruang hati. Entah dimana lucunya, apabila saya menyebut 'eat sleep, eat sleep' dia akan mengekeh ketawa. Tawanya membahagiakan saya. Toknya juga tertawa, senang hati melihat tawa Idris kembali memenuhi ruang rumah kami yang comel itu. Bila Tok bertanya 'what's so funny?' Idris akan menjawab dalam bahasa yang hanya dia sahaja yang memahaminya. Itu sudah cukup untuk saya, anak saya memberi respon. Dan dalam bebelnya terselit 'mama' ;)

Al-kisahnya, saya memberikan tagline 'eat-sleep-eat-sleep' itu kepada Sophia, kerana dia gemar 'makan', pantang nampak orang makan di meja makan, mulalah dia kepoh bercombat ke meja makan. Bila di meja makan, tak henti minta di suapkan. Aduhai anak.. dan pada si Idris, saya adukan 'tengokla Phia ni Lope, asyik makan tido je kan.. eat-sleep-eat-sleep' dan Idris ketawa girang. Seronok mendengar gelak tawanya, alhamdulillah.

Dua hari lepas, Idris cirit birit, disertai dengan demam. Rindu pada Abang Aus di Bukit Marak agaknya. 2 Kali berjumpa doktor di klinik tidak mampu mengembalikan Idris saya, bila di bawa ke Ampang Puteri, barulah dia OK. Ujian saringan H1N1 juga saya jalani untuknya, alhamdulillah, semuanya negatif.

Welcome back, honey!

Lagak anak dara saya pula, aduhai. Makin panjang akalnya, nama gelarannya juga berderet panjang. Ada yang memanggilnya 'combat' sesuai dengan kepantasannya menyelinap membawa badan di atas lantai :P Abahnya memanggilnya 'sebok' sebab nampak sangat si kecil bakal berusia 8 bulan ini busybody orangnya dan Min Min memanggilnya 'giraffe' kerana tiap kali kelibat Mama hilang dari pandangan, memanjang la lehernya mencari Mama sambil mulut tak henti menyebut 'mmemey'.

My darling Sophia

Life is just perfect. I love my kids ~*

4 comments:

nasaoji said...

teletah anak2, mmg amat membahagiakan!..

ita zakaria said...

sangat lah kacak Idris dengan baju melayu hijau itu. macam superstar pon yer gak...congrats yer Idris. Phia memang comel! makin debab lah nanti tuh...

Min Min said...

eat-sleep, eat sleep....
the magic words...
hahaha...
min min pun tak leh tahan tengok cik phia2....

Rofaizal Jaafar said...

Comelnye Putera Idris ngan Puteri Phia nih..