Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

28/10/2009

Dag. Dig. Dug.

Sudah lama rasa ini bermukim di hati.


Rasa bimbang.

*
*
*
Rasa gusar.

*
*
*

Rasa panik.

*
*
*

Rasa tak sedap badan.

*
*
*

Kepada yang mengenali saya di alam nyata, size badan 'comel' saya ini usah ditanya lagi, cukup zat, cukup khasiatnya. Namun, semenjak melahirkan Sophia, badan ini semakin menjadi-jadi :P dan, teruknya saya, tiada sebarang usaha pun dilakukan.

Tapi, sejak akhir-akhir ini, bukan size 'comel' itu yang menjadi tanda tanyanya. Kebelakangan ini seperti ada sesuatu yang saya runsingkan, tambahan pula bila..

(1) Sudah dua kali saya termuntah tatkala menggosok gigi di waktu pagi. (dulu masa pregnant kat Idris & Sophia, memang saya selalu uwek.. uwek)

(2) Saya juga kerap sungguh terasa sakit-sakit belakang, sakit urat, sakit lenguh segala sendi di badan ini. Kot ye pun nak kata saya 'comel' sangat, terasa seperti was-was nak percaya. Nak kata saya dah tua sangat, ish.. (inipun, di awal mengandung, memanglah satu badan jadi lunyai!)

(3) Kerap menggemari udang. Saya suka masak udang, saya suka makan udang. Saya masak brocolli campur udang, saya masuk omellete pun campur shrimp. Ish.. (masa pregnant kat Idris dulu, almost every day selama dua bulan pertama saya makan udang sahaja!)

Ish korang, jangan terpekik cakap saya dah berbadan dua, tiga, empat dan lima. Sebab, minggu lalu, saya telah buat ini...

Kus semangat, naseb single line, OK!

Saya sendiri pun kehairanan.

So, untuk kawan-kawan yang banyak pengalaman ni, kenapa ye?

(1) Adakah saya sakit? Perlu jumpa doktor?

(2) Adakah ini merupakan simptom orang yang nak berusia seperti saya? (umurku belum 30 tahun ye, tak kan lah dah nak monopause, nauzubillah!)

Teringin untuk ada 'isi' didalam perut ini, tetapi di atas faktor kesihatan, saya ditegah oleh doktor. Jika benar saya berbadan dua, tiga, empat dan lima, saya benar-benar gusar. Doakan tiada apa 'didalam perut ini' melainkan lapisan-lapisan lemak tepu sahaja :P

11 comments:

Noina said...

Put..kdg2 tak leh caya gak single line tu..tah2 tak kuar lagi..hehe..cuba check banyak kali..tah2 kuar 2 line tuh..hehe..

yeye!idris ngan sophia nak dapat adik.. :)

Jiey Mien said...

Mama Put! Nerves breakdown Mama Jiey kejap..
Dekki neh kalo double line..
:P

Kalo still tak period lg, repeat la test deh..

~Puteri-Nuur~ said...

[noina]
ina, aiyo. nerves nih.. takut. cuak.

[jiey]
nerves. nerves. nerves.
jangan deki jiey, tgh debar cuak ni.

Rofaizal Jaafar said...

Ni sakit org pompuan kot.. laki2 tak leh masuk campor ni.. hehe..

:: butterfly :: said...

o'oooo.....!!!

Min Min said...

huhuhuhu...
tajuk xhingat

Deelira said...

x mustahil akk preg sbb banyak tanda kan..akk p klinik la.
xpon..sakit2 tu disebabkan akk yg sgt kurang rehat..
kat umah keje..kat opis keje..
get a rest

ieda said...

lepas seminggu check sekali lg..kalau negatif gak jumpa doc.mana tau kot ada masalah lain.

jUliANa^sAlLeh said...

uish...huhuhuhu...kne g chek doc btol2 mama....

Xxhugs n kissesxX

nasaoji said...

kak put kena jg kesihatan dan badan ni....

mungkin jugak kak put letih dek isteri dan bkerja juga...perlu rest secukupnya....

Zety Zin said...

itu 'kawan baik' sudah jenguk ke belum bulan ni? kot belum, cubalah try test lagi sekali :)