Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

10/08/2009

MomBloggersPlanet Cutest Baby With TOYS Contest

Sebagai ibu kepada dua anak, sudah menjadi tanggungjawab saya untuk memastikan anak-anak berada di dalam keadaan yang baik, dan anak kedua saya, Puteri Mariam Sophia bt. Megat Iskandar yang dilahirkan pada 11 Februari 2009, dia juga punya tanggungjawab tersendiri yang perlu dilunaskan, memenuhi tuntutannya sebagai bayi seusianya.

Tahu tak apa dia tanggungjawab anak kecil yang berusia 6 bulan ini?
Tidak lain dan tidak bukan, tanggungjawabnya adalah untuk BERMAIN! :P Yeay!!!

Anak saya yang mesra dengan panggilan Phia ini mempunyai 2 objek soft toys yang menjadi kegemarannya. Jom saya kenalkan soft toys kegemarannya:

Kenalkan Giraffe Rattle yang berbadan kuning, berkaki dua bersponge dan berkepala merah ini. Dari hari pertama Phia memegangnya, terus dia jatuh hati. Rattle ini mengeluarkan bunyi apabila digoncangkan. Permukaan yang pelbagai sesuai dengan usianya, yang mana Phia gemar menerokai setiap objek yang dilihat, didengar dan disentuhnya. Sudah menjadi kewajipan, setiap benda yang dipegang akan diakhiri dengan 'ujian merasa' :P Semua benda berada di tangannya akan dibawa ke mulut dan dihisap/digigit (tapi dia takde gigi lagi) :P Phia akan melakukannya berulang kali, dan dia mampu untuk ditinggalkan secara bersendirian bersama Giraffenya ini.

Soft toys kedua kegemaran Phia adalah Ulat Kiut Miut. Ulat Kiut Miut merupakan soft toys yang sangat sesuai untuk Phia buat masa ini memandangkan dia sudah mampu untuk meniarap. Apabila Phia meniarap, dia sedaya mungkin menjelajah ke seluruh badan ulat ini yang mempunya pelbagai tekstur dan bunyi, yang mana ianya banyak membantu daya sentuhan tangan. Phia sukakan muka ulat yang tersenyum manis dengan sedikit terjelir lidahnya. Tiap kali kepala ulat ini dimasukkan ke mulutnya, muzik Beethoven akan kedengaran. Tiap kali itu juga, Phia merenung tajam ke arah mata ulat. Ianya dapat membantu daya fokus si kecil.

Kesimpulannya, saya suka menggalakkan anak-anak saya bermain dengan toys kerana ianya membantu anak-anak perkembangan otak dengan meneroka pelbagai tekstur, bunyi, bentuk, warna serta meningkatkan kemahiran motor kasar dan motor halus mereka. Sebelum saya chow, terima kasih kepada sponsor hadiah yang begitu bermurah hati sponsor hadiah untuk peraduan ni --> MomBloggerPlanet , Alice Wonders dan PhotoBookMalaysia.

Terima kasih.

8 comments:

FAHIYA MOHAMAD said...

geramnyer dgn "tomato" ni.. rasa cam nk gigit je..

~Puteri-Nuur~ said...

aiyak, tomato ni suka gigit kepala giraffe le :P

Noina said...

hehe..ala nomelnyer...geram la acik tgk dia..gigit2 menan..hehe..seronok tgk Phia..membesar dengan sihat..Alhamdulillah...

Rofaizal Jaafar said...

Eee.. kiut nyer Phia nih.. comel sungguh..

Min Min said...

ulat lebih panjang dari phia...
hehehe...
ulat ada pembaris...

Deelira said...

hmm bgs2...

Anonymous said...

nak gigit tomato..cyg phia [peja]

farah said...

kiutnya phia dgn toys dia....

anak kita sebaya la....

sudi-sudi lawat blog tah-ape-ape saya ya...

www.myangels-love.blogspot.com