Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

24/06/2009

Tag Dari Mama Nina - Jue :)


Sangat lama rasanya saya tak lesaikan hutang-hutang lapuk saya yang ditag oleh blogger lain. Tapi hari ini, 'terluang' sedikit masa untuk aktiviti ini :)


Gambar masa muda-muda dahulu :P cun bangat Mama Nina ini ;)
Saya langsaikan hutang tag dari Jue

Nama-nama Timangan
Oh, it goes by a few names.

Dulu-dulu, my close family used to call me dik nuur when I was little. Tapi, bila balik ke Kelantan (dulu, saya tinggal di Kedah since lahir until age 4-5 years old) my parents changed my name to 'Sue' (bongsu) :P Lepas tu, semasa belajar sekali lagi saya menukar nama saya kepada Put, sebab senang untuk orang nak ingat. Anak-anak buah panggil saya 'Wansue' dan Cik saya akan panggil saya dengan nama 'Nuur Khadijah' bila dia nak marah. Hahaha, so bila dia panggil macam tu, anak bongsu dia ni dah stand-by dengan sebarang kemungkinan :P seperti contoh melarikan diri sebelum kena bambu kaw-kaw punya lalalal~~~

Encik Suami [nickname dia Bubu] masa awal-awal kahwin dulu dia panggil saya Sayang, later than Baby. Hohoho~ masa muda-muda la katakan, tapi selepas Idris lahir, nama saya yang selalu dia panggil Baby tu dah langsung tenggelam, mungkin dia reserved untuk Idris kot, tapi sekarang ni since Sophia lahir, Sayang takde, Baby pun takde. Ada masanya dia panggil Sue, adakalanya dia panggil Mama dan adakalanya bila aura nak menyakat saya datang dia akan panggil 'G' ataupun 'Ge'.

Korang tahu apa maksudnya, G tu maksud hape? Kalau tak tahu, sila tanya. :P

Anda seorang yang..
sangat-sangat suka makan :) sangat-sangat suka gelak :) sangat-sangat suka bermain game :) sangat-sangat suka berkorban untuk orang-orang kesayangan disekeliling saya :) sangat-sangat suka membeli hadiah untuk encik suami dan anak-anak saya :) sangat-sangat percaya retail theraphy itu ubat mujarab menyembuhkan sakit stress saya yang menggila :P

Insan Teristimewa? Describe apa yang membuatkan dia istimewa di mata anda.
Sesungguhnya dunia saya kini adalah Iskandar, Idris & Sophia :) merekalah insan-insan teristimewa dalam diri saya yang memberikan warna dan muzik dalam hidup saya. Juga keluarga saya, Cik - Paduka Bonda yang sangat saya sayang, saya sanjung dan saya hormati dan juga arwah Aboh saya yang memang hingga kini saya masih merindu. The whole wonderfull bunch of abang-abang dan kakak-kakak yang saya tahu sangat-sangat memanjakan saya :) dan juga, pasukan anak-anak saudaraku seramai 14 orang itu. Juga, bapa mertua saya yang sangat rock!Lagu-lagu kesukaan anda..
Brian Mc Knight : Back at One
N' Sync : This I Promise You
Ungu : Tercipta Untukku

Sebenarnya macam banyak lagi, tapi yang pasti semua lagu Faizal Tahir adalah kegemaranku.. yieha~

Oh anak Pakcik Tahir ini memang saya minat tahap dewa osbestos :P

Makanan Kesukaan Anda..
Nasi ayam, tak kiralah siapa yang masak atau dari mana.

Buffolo Chicken Wings + Chicken Mushroom Soup dari Chili's & masakan Thai.

Kalau western food, saya tersangat-sangat suka ini dari Victoria Station.

Ish, meleleh air liur mokcik. Dan, list terbaru adalah: Chicken Kabsah dari Restaurant Saba di Cyberjaya. (Sure si Fahiya, Afza, Ha & Juju agree nih :P) -- jenuh cari gam

Warna Kesukaan Anda..
Hitam, Putih ataupun combination of both :P

Hitam Putih bersama Encik Fahrin ;)

Sikap yang membuatkan anda stress..
Orang yang suka menghina dan merendah-rendahkan orang lain. Cuba bayangkan anda ditempat mereka, apa rasanya direndah-rendahkan? Lepas tu, si bodoh sombong yang dah tahu salah atau tak gheti tapi nak buat-buat gheti dan bila kita tegur ni, dia marah-marah plak. Apekah? Bak kata Ha, 'sekolah bertingkat-tingkat, bodoh berlapis-lapis' :P

Tiga benda yang mesti ada dalam beg anda:
1) RM + Kredit Kad + Kad Bank
2) Kamera digital + handphone
3) Kunci rumah + kunci kereta
4) Barang-barang keperluan Idris & Sophia.

[Defination barang-barang Idris & Sophia: Pampers Huggies size L & M, Wet tissue, sepasang baju Idris, sepasang baju Sophia, napkin & toilettries. ]

[Boleh bayangkan tak betapa besarnya beg saya?] :P

Kali terakhir anda menangis dan kenapa..
Oh.. ini sensitif ni. Malu pun ada nak mengaku, sebenarnya saya selalu menitiskan apabila saya menulis blog, terutamanya cerita mengenai Idris. Apa yang saya terjemahkan ke dalam kata-kata adalah datangnya dari hati saya. Saya tidak tahu bagaimana penerimaan orang lain, tapi cukuplah setiap kali saya membacanya, ianya tidak pernah gagal menghantar rasa getar dan sayu dalam hati saya. Mungkin aneh :P Atau, mungkin juga saya seorang yang terlalu sentimental.

Tag 6 Rakan Anda..
Fahiya
Apza
Min
Zila
Anim
Leen

Siap. Yeay! Langsai satu hutang ;)

7 comments:

juliana said...

hahahaha...klakar nya gambo dolu2...thanks 4 the pic...aku sendiri tak tau aku simpan kt maner pic tu...n thanks for jawab tag.luv u buddy!

MY HEART said...

Tak tag kak sha pong huhuhu... sedey.. ahaks!

Puteri's territory said...

Su,
dah alang-alang nak suruh tanya Ge tu stands for what?

~Puteri-Nuur~ said...

[juliana]
hohoho~ aku suka pic ituw ;)
masa ni, belum kenen-kenen lagi dengan ayah nina :P

~Puteri-Nuur~ said...

[kak sha]
alahai, malu2 plak nen. kita lupa akak suka di tagged :P

~Puteri-Nuur~ said...

[puteri's territory]
hohohoho~ iskandar itu bermulut jahat dan notti. GE disambungkan tiga perkataan lagi dibelakangnya MUK!

hahahha~

Nor Hidayah said...

dayah baca pun nangis kekadang ;(