Followers

disclaimer

Read at your own risk.

If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish.

08/06/2009

Idris & Sophia :)

Seronok tengok Idris dan Sophia makin mesra bersama-sama. Seronok juga tengok tatkala Idris memekik marah terhadap si adik tatkala Sophia menangis minta diangkat. Pada hemah saya sebagai seorang Mama, Idris seorang yang agak baran orangnya bila hak-hak dan keamanannya digugat :P Pun juga, Idris masih tetap anak baik yang baik, ragamnya tak seperti Abahnya waktu kecil dahulu (itu kata bapa mertuaku, anak-anak aku semuanya baik-baik, Insya Allah. Baik sampai ke besar ye) Kepantangan Idris, jangan diganggu waktu dia sedang beradu, walau di atas lantai mana sekalipun, walau penuh dihurung nyamuk, biarkan dia disitu atau Mama dan Abah bersedia mendengar 'irama' merdu tangisan Idris menangis sepanjang malam, silalah :P

Sabtu lepas juga, puas hati saya dapat membelikan Idris 1 kerusi baru. Sudah lama saya menyedari Mumbo kuning itu tidak lagi selamat untuk Idris, kerana dia sudah mampu meliang lentukkan badannya dan akhirnya dia akan terjelepok di luar kerusi. Bahaya dan kesian Idris.

Inilah kerusi baru Idris, namanya Combi :D Senang dibawa kemana-mana kerana kerusi ini boleh dilipatkan. Sangat aman rasa hati ini bila Idris tersenyum sepanjang masa sepanjang jam pertama didudukkan dalam kerusi ini. Al-kisahnya, tatkala terpandang kali pertama pada kerusi ini, hati telah terdetik, sangat sesuai untuk Idris, tapi suami menegah. Lain kali katanya, dah banyak peralatan Idris yang ada dirumah.

Sepanjang perjalanan pulang dari Alamanda ke rumah jugalah hati ini teringat-ingat akan Combi ;) Tiba aje di rumah, usai solat Maghrib, pada Abahnya aku suarakan justifikasi kenapa Combi harus ku beli. Tersengih suami, mungkin arif dengan perangai isterinya ini, dia akur membawa aku semula ke Alamanda, semata-mata membeli Combi untuk Idris. Bila dah berada di Kids Department, sungguh tidak sesuai andai mata dan tangan ini tak menjeling ke arah pakaian kanak-kanak perempuan, dan Sophia juga mendapat habuannya :) Mama kan seorang yang adil dan kepakaran Mama adalah membuang duit demi anak-anak :P Sungguh berkesan terapi membeli belah ini :)

Dan Mumbo dengan rasminya menjadi milik Sophia :P
Tata Mumbo!

Dan, ini juga bakal menjadi milik mutlak Sophia kelak, tapi buat masa sekarang, on loan basis dulu ye :P Jangan pandai buat-buat gheta sendiri ye Sophia, sharing is caring :)

Their first time in Hop & Pop, look at Sophia's eagerness, semangat ingin tahu Sophia ternyata lebih tinggi berbanding Idris :P

Dan, ini pula aktiviti di pagi Ahad si Abang dan Adik..

Idris: Wah.. ngantuk..
Sophia: Erm, Lope, Mama nak snap picture tu..

Idris: Mana? Mana Mama?
Sophia: Tu, kat sebelah kiri tu...

Idris: Bluek! Mana ada la Phia.. nak kenakan Lope yer..
Sophia: Ish, mana ada, cerita ni bestkan Lope (sambil mata memandang TV)

Idris: Itu pun best, boring la Phia! Tutup telinga, pitching lari dia nyanyi!
Sophia: Mana ada, ok pe?


Alangkah amannya hati ini, andai suatu hari nanti perbualan ini benar-benar terjadi diantara anak-anakku ini. Insya Allah, saya yakin dan positif, suatu hari, saat ini akan muncul dan menjadi realiti. Doa-doakan yer :)

My love of my life :)

p/s: Abaikan 'ruang bermain & berguling' Idris yang bersepah dibelakang itu :P

7 comments:

Noina said...

wow bestnya kerusi idris..hehe..Ina doakan segalanya akan muncul dan jadi kenyataan..Amin....

Leen Die said...

Insyaallah put...impian akan menjadi kenyataan..apa2 pun usaha tawakal = kejayaan..banggu dengan demo..

kak ja said...

seronok tengok kedua2 beradik ni.. tak lama lagi, insyaAllah depa boleh bersembang mcm dlm skrip Nuur tu.. Teruskan berdoa..

Deelira said...

Semoga segala2nya dalam hidup akk dipermudahkan..AMIN (**)

MY HEART said...

Shomelnyer both of them. Rasa nak geget jer dowank tu huhuhu. taking care of them put.. shomel sesangat...

nifalnin... said...

insyaALLAH, berkat doa ibu keajaiban bakal terjadi..

nasaoji said...

bersahaja tgk dua bradik ni nengok tv..

insyaAllah, sesungguhnya, Dia maha membantu.